Home » Știință » Test de cultură generală. Ce stea se află în centrul Sistemului Solar?

Test de cultură generală. Ce stea se află în centrul Sistemului Solar?

Publicat: 20.12.2022

Steaua din centrul Sistemului Solar este o minge fierbinte de hidrogen și heliu ce arde de 4,5 milioane de ani.

Aceasta se află la 150 de milioane de kilometri depărtare de Pământ și, fără energia primită de la ea, viața așa cum o știm nu ar fi putut exista.

Steaua din centrul Sistemului Solar este Soarele și este cel mai mare obiect cosmic din sistemul nostru solar.

Astronomii studiază orice informație posibilă cu privire la steaua din centrul Sistemului Solar

Volumul Soarelui ar putea fi umplu cu 1,3 milioane de Pământuri. Gravitația sa menține sistemul solar la un loc, păstrând totul, de la cele mai mari planete până la cele mai mici bucăți de resturi, pe orbită în jurul lui.

Cea mai fierbinte parte a Soarelui este nucleul său, unde temperaturile depășesc 15 milioane de grade Celsius, potrivit NASA. Activitatea Soarelui, de la erupțiile sale puternice și până la fluxul constant de particule încărcate pe care îl trimite, influențează natura spațiului în întregul sistem solar.

NASA și alte agenții spațiale internaționale monitorizează Soarele 24/7 cu o flotă de nave spațiale, studiind tot, începând cu atmosfera sa și încheind, dar nelimitându-se la suprafața, dar și interiorul său, folosind instrumente speciale.

Printre navele spațiale care explorează soarele se numără Parker Solar Probe, Solar Orbiter, SOHO, ACE, IRIS, WIND, Hinode, Solar Dynamics Observatory și STEREO.

Știați că… ?

Soarele este de aproximativ 100 de ori mai lat decât Pământul și de aproximativ 10 ori mai lat decât Jupiter, cea mai mare planetă. Dacă Soarele ar fi la fel de înalt ca o ușă de locuință obișnuită, Pământul ar fi cam de dimensiunea unei monede de 5 bani.

Măsurarea unei „zile” pe Soare este complicată din cauza modului în care acesta se rotește. Soarele nu se învârte ca o singură minge solidă. Acest lucru se datorează faptului că suprafața Soarelui nu este solidă, ca cea a Pământului.

În schimb, Soarele este format din gaz super fierbinte, încărcat electric, numit plasmă. Această plasmă se rotește cu viteze diferite în diferite părți ale stelei. La ecuatorul său, Soarele completează o rotație în 25 de zile pământești. La polii săi, Soarele efectuează o rotație completă în jurul axei sale la fiecare 36 de zile pământești.

Soarele nu are sateliți naturali, dar este orbitat de opt planete, cel puțin cinci planete pitice, zeci de mii de asteroizi și posibil trei trilioane de comete și corpuri de gheață.

ESA ar putea construi o centrală în spațiu pentru a trimite electricitate pe Pământ