Home » Știință » Robotul care se poate topi și apoi solidifica, la fel ca în Terminator, tocmai a fost creat

Foto: Wang and Pan et al.
Publicat: 28.01.2023

Oamenii de știință au creat robotul care se poate topi și apoi solidifica la comandă, similar cu cel din filmul „Terminator 2”, ceea ce îi permite să scape cu ușurință din spațiile închise.

Pentru a realiza robotul cu schimbare de fază, oamenii de știință au încorporat bucăți microscopice de neodim magnetic, bor și fier în galiu lichid (un metal cu un punct de topire scăzut) și l-au lăsat să se solidifice.

Și la fel ca înfiorătorul T-1000 din „Terminator 2”, robotul are abilități de schimbare a formei care îl fac perfect pregătit pentru a evada din orice spațiu.

A fost creat robotul care se poate topi și apoi solidifica pentru a evada

Folosind magneți pentru a comanda robotul care se poate topi, cercetătorii au filmat robotul transformându-se într-o băltoacă amorfă pentru a se strecura prin barele unei cuști înainte de a se reconstitui miraculos pe cealaltă parte.

Cercetătorii și-au publicat concluziile în revista Matter.

Pentru a realiza acest „truc”, cercetătorii au încălzit robotul printr-un proces cunoscut sub numele de inducție magnetică, folosind un magnet în mișcare pentru a crea un curent electric în interiorul robotului. Curentul a topit galiul, iar elementele magnetice suspendate în interior au făcut ca acesta să fie atras spre magnet.

„Particulele magnetice de aici au două roluri”, a declarat Carmel Majidi, autor principal al studiului și inginer mecanic la Universitatea Carnegie Mellon, din SUA.

„Primul este că fac materialul să răspundă la un câmp magnetic alternativ, astfel încât, prin inducție, putem încălzi materialul și provoca schimbarea de fază. Dar particulele magnetice le oferă roboților mobilitate și capacitatea de a se mișca în răspuns la câmpul magnetic”, a continuat el.

De unde s-au inspirat cercetătorii?

Cercetătorii au spus că inspirația pentru dispozitiv a venit de la castraveții de mare, despre care s-a observat că trec între stările moi și rigide pentru a se proteja de mediul lor și pentru a crește greutatea pe care o pot transporta, notează Live Science.

Cercetătorii văd câteva potențiale aplicații medicale și tehnologice pentru robotul lor. Până acum, acesta a trecut mai multe teste: repararea circuitelor prin intrarea în locuri greu accesibile și transformarea în agent de sudură; topirea și solidificarea pentru a deveni un șurub; și îndepărtarea unui obiect străin dintr-un model de stomac.

„Oferindu-le roboților capacitatea de a comuta între starea lichidă și cea solidă, le dăm mai multă funcționalitate. Acum, dezvoltăm acest sistem de materiale către utilizări mai practice pentru a rezolva unele probleme medicale și de inginerie foarte specifice”, a declarat autorul principal Chengfeng Pan, inginer la Universitatea Chineză din Hong Kong.

O soluție „de aur” pentru problema poluării? Cercetătorii au dezvoltat o nouă metodă pentru reducerea CO2