Home » Știință » Frunza artificială poate produce o tensiune de 40 V din vânt sau ploaie

Frunza artificială poate produce o tensiune de 40 V din vânt sau ploaie

Publicat: 22.03.2023

Cercetătorii din Italia au conceput frunza artificială care poate fi încorporată în plante pentru a crea electricitate din picăturile de ploaie sau din vânt.

Dispozitivul funcționează extrem de bine în condiții de ploaie sau vânt pentru a aprinde lumini LED și pentru a se auto-alimenta, potrivit unui articol publicat în IEEE Spectrum.

Fabian Meder, un cercetător care studiază robotica moale bioinspirată la Institutul Italian de Tehnologie (IIT) din Genova, a declarat că frunza artificială ar putea fi practică pentru aplicații agricole, cum ar fi monitorizarea de la distanță a mediului în observarea sănătății plantelor, sau pentru a monitoriza clima.

Cum funcționează frunza artificială care „recoltează” electricitate?

Pentru ca dispozitivul să funcționeze, acesta este atașat la frunzele unei plante adevărate. „Atunci când frunzele se mișcă în vânt, cele două suprafețe se ating și se separă din nou, creând sarcini statice pe cuticula frunzei plantei și pe dispozitivul nostru”, a spus Meder.

„Aceste sarcini sunt induse în țesutul celular interior al plantei, unde creează un curent. Putem recolta acest curent printr-un electrod introdus în țesutul plantei”, explică el.

Au mai existat frunze artificiale care folosesc o tehnică similară pentru a crea electricitate din vânt, dar procesul de recoltare a energiei din picăturile de ploaie este nou, notează Interesting Engineering.

Cercetătorii au continuat prin a încorpora sistemul de frunze artificiale în frunzele unei plante vii de oleandru și au evaluat capacitatea acesteia de a produce energie. Rezultatele au indicat că picăturile de apă ar putea crea vârfuri de tensiune și curent de peste 40 de volți și 15 microamperi și pot alimenta 11 LED-uri.

„Rezultatele au arătat că recoltarea energiei vântului și ploii este posibilă cu dispozitivul, fie separat, fie simultan, făcându-l un colector de energie multifuncțional sau un senzor autoalimentat”, a declarat Barbara Mazzolai, care a fost implicată în studiu.

Cu ce este diferit acest dispozitiv față de altele similare?

Ea a explicat că principalul avantaj al acestui sistem de recoltare a energiei în comparație cu alte modele similare este că poate crea mai multă energie electrică în condiții umede. Alte frunze artificiale nu funcționează atunci când sunt umede.

Acum, cercetătorii lucrează la îmbunătățirea performanței frunzei lor artificiale prin modificări de design, cum ar fi în ceea ce privește formele electrozilor și materialele alese.

„Am depus o cerere de brevet asupra tehnologiei și analizăm piețele potențiale. Totuși mai sunt necesare unele cercetări înainte de a avea produsul final: de exemplu, dorim să testăm sistemele în detaliu în condiții variate de vânt puternic și ploaie în aer liber”, a concluzionat Mazzolai.

Studiul este publicat în revista IEEE Robotics and Automation Letters.

O bacterie din sol ar putea permite producția de electricitate din aer

Filtrele de aer cu cărbune oferă îmbunătățiri ale calității aerului din vehicule

De ce vor să creeze cercetătorii roboții care sar precum lăcustele?

Suedezii au creat radarul pentru mașinile autonome care poate „vedea prin fum și praf”