Home » Știință » Un asteroid „cât casa” a trecut recent pe lângă Pământ! Ce viteză a avut?

Un asteroid „cât casa” a trecut recent pe lângă Pământ! Ce viteză a avut?

Sursa foto: Gianluca Masi, Manciano (GR), Italia, Virtual Telescope Project
Publicat: 27.06.2023

Un asteroid „cât casa” a trecut duminică, 25 iunie, pe lângă Pământ cu o viteză impresionantă, de peste 3.200 de kilometri pe oră. Chiar și așa, obiectul din apropierea Pământului (Near Earth Object), MU2 2023 nu a putut fenta astronomii.

Imagini deosebit de impresionante cu asteroidul care se deplasează cu o viteză de două ori și jumătate peste viteza sunetului au fost obținute de cercetătorii de la Virtual Telescope Project. Astronomul Gianluca Masi a surprins o imagine impresionantă cu asteroidul MU2 2023, văzu din Italia, la ora locală 02:00 (în jur de ora 03:00 a României) pe 25 iunie.

Fotografia în mișcare cu asteroidul, despre care NASA estimează că are un diametru cuprins între 4,1 și 9,2 metri, a fost creată de Masi folosind mai multe imagini de la diferite telescoape și arată stelele din fundal care trec în viteză pe lângă 2023 MU2, demonstrând viteza sa impresionantă, potrivit Space.com.

MU2 2023 nu a reprezentat un risc pentru Pământ

„Imaginea de mai sus provine dintr-o singură expunere de 60 de secunde, realizată de la distanță cu unitatea robotică Celestron C14+Paramount ME+SBIG ST8-XME disponibilă în cadrul proiectului Virtual Telescope. Telescopul a urmărit asteroidul. La momentul imaginii, asteroidul MU2 2023 se afla la aproximativ 217.000 de kilometri, la scurt timp după survol, obiectul depărtându-se deja de noi. Pentru a realiza acest lucru, telescopul nostru robotizat a urmărit la ratele foarte specifice ale asteroidului, acesta este motivul pentru care arată ca un punct de lumină ascuțit, în timp ce stelele lasă dâre”, a scris Masi pe site-ul Virtual Telescope Project.

Sursa: YouTube

Din fericire, astronomii au putut urmări trecerea acestui asteroid fără prea multe griji. Descoperit pe 16 iunie și apoi confirmat pe 22 iunie de către Centrul pentru Planete Mici al Uniunii Astronomice Internaționale, MU2 2023 nu prezenta niciun risc de a ne lovi planeta.

La ce distanță s-a aflat asteroidul de Pământ?

Asteroidul s-a apropiat, totuși, destul de mult, atingând o distanță minimă față de Pământ (perigeu) de doar 215.000 de kilometri pe 25 iunie. Mai simplu spus, distanța a fost cu 60% mai mică decât distanța medie dintre Pământ și Lună.

Proiectul Virtual Telescope a reușit să transmită duminică trecerea lui MU2 2023 , în ciuda unor probleme legate de vremea din Italia.

„A trebuit să amânăm începerea sesiunii de transmisiune în direct din cauza vântului puternic, apoi am reușit”, a declarat Masi.

Proprietarul submersibilului Titan susținea că scufundarea era „mai sigură decât traversarea străzii”

Test de cultură generală. De ce emit oamenii radiații?

Fizicienii avertizează că Pământul ar putea „să se prăbușească” în haos

Astronomii au descoperit că sateliții lui Pluto nu orbitează în jurul planetei. Ce îi atrage de fapt?