Home » Știință » Cercetătorii sunt tot mai aproape de a răspunde la întrebarea „de ce atmosfera Soarelui este mai fierbinte decât suprafața?”

Publicat: 31.07.2023

Astronomii nu știu de ce coroana solară, atmosfera Soarelui, este mult mai fierbinte decât „suprafața” sa, fotosfera.

Fotosfera are o temperatură de aproximativ 5.500 grade Celsius, dar coroana are o temperatură de aproximativ 1 milion de grade Celsius, de aproape 200 de ori mai fierbinte.

Un nou studiu a propus un mecanism de încălzire cu ajutorul undelor magnetice de înaltă frecvență.

Soarele este alimentat de fuziunea nucleară din centrul său. Prin urmare, trebuie să existe un mecanism care să transporte această energie din interiorul Soarelui în coroană.

Coroana are o temperatură de aproximativ 1 milion de grade Celsius

Magnetismul este considerat a fi cheia pentru furnizarea încălzirii, deși modul exact în care se întâmplă acest lucru nu este clar. În ultima vreme, dovezile au sugerat că oscilația transversală ar fi cheia acestui proces. Noua lucrare explică exact cum, scrie IFLScience.

Cele mai rapide oscilații se regăsesc în cele mai mici structuri magnetice din coroana solară, observate în detalii uimitoare de către Extreme Ultraviolet Imager (EUI) de la bordul Solar Orbiter al Agenției Spațiale Europene.

„În ultimii 80 de ani, astrofizicienii au încercat să rezolve această problemă, iar acum apar din ce în ce mai multe dovezi că, de fapt, coroana poate fi încălzită de undele magnetice”, a declarat co-autorul, profesorul Tom Van Doorsselaere de la KU Leuven, într-un comunicat.

Cheia pentru furnizarea de căldură

Dar întrebarea pe care oamenii de știință au trebuit să și-o pună a fost: contribuie aceste frecvențe înalte cu suficientă energie la coroană? Suficient pentru a explica încălzirea din coroană?

Cercetătorul principal, dr. Daye Lim de la Observatorul Regal al Belgiei și KU Leuven, a efectuat o meta-analiză a tot ceea ce se știe despre unde, atât cele de joasă frecvență, cât și cele de înaltă frecvență. Iar cele rapide cu siguranță pot.

„Deoarece rezultatele au indicat un rol-cheie pentru oscilațiile rapide în încălzirea coronală, ne vom dedica o mare parte din atenție provocării de a descoperi unde magnetice de frecvență mai mare cu ajutorul EUI”, a concluzionat dr. David Berghmans, cercetătorul principal al EUI de la Observatorul Regal al Belgiei.

Soarele își va atinge maximul în 2025. Cât de posibilă este „Apocalipsa Internetului”?

„Stele căzătoare” au fost descoperite în atmosfera Soarelui

Pământul atinge cel mai îndepărtat punct față de Soare. De ce este atât de cald pe Terra?

Un număr record de pete solare a fost observat pe suprafața Soarelui