Home » Știință » Doi cercetători au găsit dovezi că timpul a fost dat înapoi

Doi cercetători au găsit dovezi că timpul a fost dat înapoi

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 14.02.2024

Ideea că am putea cândva să călătorim în timp i-a fascinat pe oameni de mii de ani, dar a rămas mereu nimic mai mult decât un vis frumos de domeniul științifico-fantasticului; cel puțin până acum.

Oamenii de știință au descoperit dovezi ale călătoriei în timp, la nivel microscopic. Un studiu coordonat de Till Bohmer și Thomas Blochowicz, intitulat „Time reversibility during the ageing of materials”, a fost publicat în jurnalul Nature Physics.

Cei doi cercetători de la Universitatea Tehnică din Darmstadt, Germania și-au îndreptat atenția pe anumite materiale, cum ar fi sticla. Se pare că timpul nu se comportă tocmai într-o manieră liniară, așa cum ne-am fi așteptat. Studiul celor doi savanți a analizat modul în care compoziția materialelor se schimbă în timp.

„În viața de zi cu zi, timpul pentru noi are o singură direcție”

„În viața de zi cu zi, timpul pentru noi are o singură direcție. Ai putea crede că îmbătrânirea materialelor este la fel de ireversibilă precum spargerea unei sticle. Cu toate acestea, atunci când studiau mișcarea moleculelor în sticlă sau plastic, fizicienii de la Darmstadt au descoperit că aceste mișcări sunt reversibile în timp dacă sunt privite dintr-o anumită perspectivă”, arată un comunicat al Universității Tehnice din Darmstadt, Germania.

Sticla ascunde una dintre cele mai fascinante structuri dintre toate obiectele folosite de oameni în fiecare zi, relatează Indy100.

În loc să urmeze structurile moleculare tradiționale, moleculele de sticlă se rearanjează constant. Astfel, am putea spune că sticla dă timpul înapoi la nivel molecular.

„Nu poți pur și simplu să privești cum moleculele se agită”

Pentru a testa această idee, cercetătorii au observat structuri de sticlă cu ajutorul laserelor și au văzut cum sticla se schimbă constant și apare sub noi forme și aranjamente.

„Fluctuațiile minuscule din molecule au fost documentate cu o cameră video ultra-sensibilă. Nu poți pur și simplu să privești cum moleculele se agită”, a spus profesorul Blochowicz.

Având în vedere modul în care sticla se schimbă la nivel intern, nu este posibil pentru savanți să spună cu certitudine dacă schimbările se produc înainte sau înapoi.

Vom putea vreodată să dăm timpul înapoi?

Totuși, ideea este fascinantă. Chiar dacă nu ne aduce mai aproape de călătoria în timp, cu siguranță studiul va schimba felul în care ne gândim la anumite materiale pe care le folosim în fiecare zi.

În noiembrie 2023, un alt grup de cercetători a publicat un studiu care exclude fără nicio îndoială posibilitatea ca oamenii să călătorească înapoi în timp. Studiul a arătat în esență că timpul în Univers poate curge într-un singur sens.

Începutul sfârșitului: Universul a intrat deja în era sa finală

Fizicienii au descoperit că timpul poate curge în ambele sensuri prin materiale

Cum a început timpul și cum se va sfârși?

„Semnele vitale” ale Pământului, mai proaste ca niciodată în istoria omenirii. „Din păcate, timpul s-a scurs…”