Home » Știință » Erecțiile regulate ar putea fi vitale pentru funcția erectilă

Erecțiile regulate ar putea fi vitale pentru funcția erectilă

Publicat: 18.02.2024

Mașinile ar trebui scoase la o plimbare din când în când pentru a le menține în stare de funcționare optimă. În mod similar, cercetătorii de la Institutul Karolinska și Universitatea Uppsala, ambele din Suedia, sugerează că erecțiile regulate ar putea fi vitale pentru funcția erectilă.

Investigând funcțiile unui țesut comun din penisurile șoarecilor, oamenii de știință au descoperit că erecțiile regulate ar putea fi vitale pentru funcția erectilă.

„Nu este chiar atât de ciudat. Dacă vă supuneți unui efort susținut, organismul se adaptează. Dacă alergi regulat, în cele din urmă va deveni mai ușor să respiri în timpul alergării”, spune biologul molecular Christian Göritz, de la Institutul Karolinska, citat de Science Alert.

Sfaturile sunt pur speculative pentru moment. Șoarecii, la fel ca majoritatea mamiferelor non-umane, au un os numit baculum (os penian) care ajută la rigiditatea penisului. Însă oamenii nu au.

Totuși, mecanismele de bază ale erecțiilor la șoareci și la oameni sunt mai mult sau mai puțin la fel în ceea ce privește structurile și funcțiile țesuturilor, astfel încât încă există lecții de învățat.

Studiul nu s-a oprit însă la evaluarea directă a efectelor erecțiilor frecvente asupra funcției erectile viitoare.

Erecțiile regulate, importante pentru funcția erectilă de-a lungul timpului

Ceea ce au analizat oamenii de știință a fost un tip de celulă găsită în cantități mari în întregul corp, numită fibroblast. Aceste țesuturi ajută la construirea structurilor de conectare care susțin și țin la un loc diverse organe și alte părți ale anatomiei.

„Fibroblastele sunt cele mai abundente celule în penisul șoarecilor și al oamenilor, dar au fost neglijate în cercetări. Acum putem arăta, folosind o metodă foarte precisă numită optogenetică, că acestea au un rol foarte important în reglarea fluxului sanguin în penis, ceea ce face ca penisul să fie erect”, spune biologul molecular Eduardo Guimaraes, de la Institutul Karolinska.

Erecțiile sunt surprinzător de complexe din punct de vedere al ingineriei chimice. Indiferent dacă există sau nu un os pentru a ajuta, procesul implică un țesut erectil spongios și puternic vascularizat numit corp cavernos.

De obicei, hormonul de „luptă sau fugi”, adică noradrenalina, menține mușchii netezi strânși, împingând încet fluxul de sânge în corpul cavernos. Pentru erecție, partea de „odihnă și digestie” a sistemului nervos livrează o doză de monoxid de azot și de acetilcolină pentru a relaxa mușchii și a-i permite presiunii sanguine să își facă treaba.

Nu era clar exact unde ar putea să se potrivească fibroblastele în această poveste despre fibrele musculare netede, hormoni și vase de sânge, așa că cercetătorii au vizat genele țesutului și au folosit un proces de declanșare a luminii pentru a modifica membranele.

Celule și hormoni

Oamenii de știință au stabilit că fibroblastele joacă un rol direct în trecerea de la un stadiu flasc la unul erect prin modularea cantității de noradrenalină disponibilă. Un număr sănătos de fibroblaste care să absoarbă tot hormonul care strânge mușchii permite deschiderea completă a „porților”.

Însă cantitatea de fibroblaste nu este fixă. Pe măsură ce îmbătrânim, numărul de fibroblaste începe să scadă, ceea ce ar putea explica de ce în jur de 15% dintre bărbații de peste 50 de ani au dificultăți în menținerea unei erecții.

Vestea bună este că erecțiile s-au dovedit a altera modul în care fibroblastele stau în contact unele cu altele, ceea ce reglementează proliferarea lor. Cercetătorii au arătat că mai multe erecții la șoareci au dus la creșterea numărului de fibroblaste.

„Am descoperit că o frecvență crescută a erecțiilor duce la mai multe fibroblaste care permit erecția și viceversa, că o frecvență scăzută duce la mai puține dintre aceste celule”, spune Göritz.

Dacă acest lucru se traduce în funcții erectile mai sănătoase în timp, este un obiectiv pentru cercetările viitoare.

Acest studiu a fost publicat în revista Science.

Iată cum vă puteți păcăli creierul ca să scăpați de tinitus!

Suplimentele de multivitamine îmbunătățesc memoria și încetinesc îmbătrânirea cognitivă

Bacteriile intestinale sunt surprinzător de rezistente la antibiotice, arată un studiu pe termen lung

Cine se orientează mai bine, bărbații sau femeile? Un studiu distruge miturile!