Home » Știință » Îndemnul NASA pentru 30 de milioane de oameni! Ce să facem în ziua cu eclipsa totală de Soare din aprilie 2024

Publicat: 28.02.2024

Ce legătură au eclipsele cu insectele? NASA vrea să înregistrați greierii pentru a putea răspunde la această întrebare.

Cercetătorul american William Wheeler nu s-a uitat doar la cer în timpul unei eclipse totale de Soare; el s-a asigurat și că acordă atenție la tot ce se întâmplă în jurul său. Pe 31 august 1932, Wheeler și colaboratorii săi din regiunile de nord-est ale SUA și ale Canadei au participat la unul dintre primele studii participative legate de eclipse pentru a documenta efectele evenimentului asupra faunei sălbatice.

Voluntarii au înregistrat aproape 500 de observații ale reacțiilor animalelor și ale insectelor în acea zi, iar acum, aproape un secol mai târziu, NASA vrea să înregistrați greierii pentru a onora acele contribuții și pentru a le extinde.

NASA vrea să înregistrați greierii în timpul eclipsei

Pe 8 aprilie, agenția invită cetățenii pasionați de știință aflați de-a lungul traseului eclipsei totale de soare să participe la proiectul său în desfășurare Eclipse Soundscapes. Prin combinarea înregistrărilor vizuale, audio și scrise, NASA își propune să ajute la înțelegerea mai profundă a influenței evenimentului asupra diferitelor ecosisteme din țară.

Sursa: YouTube

Pe măsură ce Luna trece în fața Soarelui, lumina ambientală scade, temperaturile coboară și încep să apară unele stele. Aceste schimbări bruște ale mediului au fost cunoscute să inducă în eroare animalele, determinându-le să se comporte așa cum ar face-o la apus sau la răsărit. Conform NASA, agenția este interesată în mod specific să înțeleagă mai bine comportamentul greierilor, precum și să observe diferențele dintre modul în care pot reacționa animalele nocturne și cele diurne.

„Observatorii” pot trimite mai departe tot ce văd și aud

„Cu cât avem mai multe date audio și observații, cu atât putem răspunde mai bine la aceste întrebări. Contribuțiile participanților ne vor permite să analizăm în detaliu ecosistemele și să determinăm modul în care eclipsa le-ar putea influența”, a declarat Kelsey Perrett, Coordonator de Comunicare al Proiectului Eclipse Soundscapes, într-un anunț.

Există mai multe modalități prin care oricare dintre cei aproximativ 30 de milioane de oameni aflați de-a lungul traseului eclipsei pot participa pe 8 aprilie 2024. Oamenii aflați pe sau aproape de traiectoria totalității pot acționa drept „Colectori de Date”, achiziționând un dispozitiv de înregistrare audio relativ ieftin numit AudioMoth, împreună cu un card micro-SD pentru a înregistra sunetele din jur.

Între timp, „Observatorii” pot scrie ceea ce văd și aud și apoi pot trimite aceste observații prin intermediul site-ului proiectului, în timp ce „Asistenții” și „Analiștii de Date” pot urma cursuri online rapide și gratuite pentru a ajuta la evaluarea datelor primite. Există, de asemenea, numeroase opțiuni pentru oricine are probleme de accesibilitate senzorială, iar NASA s-a asigurat că include resurse pentru facilitarea grupurilor mari de voluntari prin școli locale, biblioteci, parcuri și centre comunitare, informează Popular Science.

Ce avere netă are, de fapt, Elon Musk?

Un tratament ieftin și sigur care ar putea salva milioane de vieți nu este prescris