Home » Stiinta » Podul Rion-Antirion

Podul Rion-Antirion

07.31.2007
Podul Rion-Antirion
In luna august, torta olimpica va traversa golful Corint, ocazie cu care se va declara deschisa cea de-a XXVIII-a editie a Jocurilor Olimpice. Traseul include si parcurgerea podului Rion-Antirion.

Cu o lungime ce depaseste doi kilometri, podul face legatura intre peninsula Peloponez si Grecia continentala, unind malul de nord al raului Antirion cu malul de sud al fratelui sau, Rion. Zona este cunoscuta pentru puternicele miscari de placi tectonice, care, uneori, pot avea amplitudinea de 2 metri, si pentru rafalele de vant cu viteze de peste 150 km/h. Dupa 1965, noua seisme au fost inregistrate in aceasta regiune.

Cu toate acestea, in 1991, a fost propus proiectul construirii giganticului pod, care va fi traversat zilnic de 11.000 de vehicule. Conceput pentru a rezista unor seisme de gradul 7 pe scara Richter, edificiul este realizat cu o tehnologie ultraavansata.

O premiera o repre­zinta modalitatea de constructie: capetele podului sunt asezate direct pe pamant, fiind izolate de acesta printr-un sistem de paturi absorbante, care vor capta vibratiile in momentul miscarii placilor tectonice. In cazul unui cutremur puternic, bazele de metal moale care compun aceste paturi se rup si pun structura pe un dispozitiv de amortizare.

De asemenea, podul este racordat la fiecare stalp prin patru amortizoare care absorb vibratiile seismice si stabilizeaza lucrarea. Constructia a durat cinci ani si a necesitat 250.000 m3 de beton si 17.200 tone de structuri metalice, iar costurile s-au ridicat la 771 de milioane de euro.

Podul este stabilizat prin patru piloni, masoara 227 de metri inaltime, iar sistemul de suspensie este compus din 368 de cabluri. Daca adaugam la lungimea podului (2.252 m) lungimea celor doua viaducte de acces, podul Rion-Antirion masoara 2.883 metri. Acest fapt ii confera supletea necesara pentru a suporta consecintele oricarui accident sau catastrofe.

Rezistenta sa este uluitoare, podul putand face fata coliziunii cu un petrolier de 180.000 de tone, la o viteza de 30 km/h. Proiectul a fost finantat de Banca Europeana pentru Investitii si de guvernul grec. Podul Rion-Antirion concureaza viaductul Ventabren din Franta (1.730 m), podul Vasco de Gama din Portugalia (17.185 m) sau podul Akashi din Japonia (3.800 m).

Foto: Gefyra, Hepta, Mediafax, Nissan, Guliver, Galt, Rinspeed

 

Iți recomandăm
Cele mai noi articole
NASA finanțează un test pe orbită al Starship
NASA finanțează un test pe orbită al Starship
Statistici alarmante. Mai mult de un sfert dintre copiii din România nu au acces la educația online
Statistici alarmante. Mai mult de un sfert dintre copiii din România nu au acces la educația online
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Încălzirea afectează chiar și zonele cele mai adânci ale oceanelor
Încălzirea afectează chiar și zonele cele mai adânci ale oceanelor
Un clip în care geamul unei mașini Tesla se sparge de la sine a devenit viral pe internet
Un clip în care geamul unei mașini Tesla se sparge de la sine a devenit viral pe internet
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Comisia Europeană a făcut primul pas spre reducerea la zero a poluării
Comisia Europeană a făcut primul pas spre reducerea la zero a poluării
Cercetătorii cred că știu de ce munții de pe Pluto sunt acoperiți de zăpadă
Cercetătorii cred că știu de ce munții de pe Pluto sunt acoperiți de zăpadă
Tratamente și soluții pentru COVID-19. Cele mai recente studii despre medicamentele folosite în tratarea infecției cu SARS-CoV-2
Tratamente și soluții pentru COVID-19. Cele mai recente studii despre medicamentele folosite în tratarea infecției cu ...
Vremea se schimbă dramatic. După câteva zile reci, urmează temperaturi de 25 de grade Celsius
Vremea se schimbă dramatic. După câteva zile reci, urmează temperaturi de 25 de grade Celsius
Atlanticul a trecut prin cea mai călduroasă decadă din ultimele trei milenii
Atlanticul a trecut prin cea mai călduroasă decadă din ultimele trei milenii
Cercetătorii au descoperit viteza maximă a sunetului
Cercetătorii au descoperit viteza maximă a sunetului
Top șapte incendii care au influențat major istoria
Top șapte incendii care au influențat major istoria
Un patogen care  a făcut ravagii secolul trecut ar putea cauza din nou probleme
Un patogen care  a făcut ravagii secolul trecut ar putea cauza din nou probleme
Premieră: Clujul construiește un parc de cercetare pentru tehnologii avansate în energii alternative
Premieră: Clujul construiește un parc de cercetare pentru tehnologii avansate în energii alternative
Teritoriul neatins de pandemie, în care nu a fost înregistrat niciun caz de COVID-19
Teritoriul neatins de pandemie, în care nu a fost înregistrat niciun caz de COVID-19
Terapia cu ajutorul câinilor, tot mai căutată în ultimul timp pentru copiii care suferă de autism
Terapia cu ajutorul câinilor, tot mai căutată în ultimul timp pentru copiii care suferă de autism
Cum a răspuns Samsung la decizia Apple de a scoate încărcătorul din cutia iPhone 12?
Cum a răspuns Samsung la decizia Apple de a scoate încărcătorul din cutia iPhone 12?