Home » Știință » Podul Rion-Antirion

Podul Rion-Antirion

Podul Rion-Antirion
Publicat: 31.07.2007
In luna august, torta olimpica va traversa golful Corint, ocazie cu care se va declara deschisa cea de-a XXVIII-a editie a Jocurilor Olimpice. Traseul include si parcurgerea podului Rion-Antirion.

Cu o lungime ce depaseste doi kilometri, podul face legatura intre peninsula Peloponez si Grecia continentala, unind malul de nord al raului Antirion cu malul de sud al fratelui sau, Rion. Zona este cunoscuta pentru puternicele miscari de placi tectonice, care, uneori, pot avea amplitudinea de 2 metri, si pentru rafalele de vant cu viteze de peste 150 km/h. Dupa 1965, noua seisme au fost inregistrate in aceasta regiune.

Cu toate acestea, in 1991, a fost propus proiectul construirii giganticului pod, care va fi traversat zilnic de 11.000 de vehicule. Conceput pentru a rezista unor seisme de gradul 7 pe scara Richter, edificiul este realizat cu o tehnologie ultraavansata.

O premiera o repre­zinta modalitatea de constructie: capetele podului sunt asezate direct pe pamant, fiind izolate de acesta printr-un sistem de paturi absorbante, care vor capta vibratiile in momentul miscarii placilor tectonice. In cazul unui cutremur puternic, bazele de metal moale care compun aceste paturi se rup si pun structura pe un dispozitiv de amortizare.

De asemenea, podul este racordat la fiecare stalp prin patru amortizoare care absorb vibratiile seismice si stabilizeaza lucrarea. Constructia a durat cinci ani si a necesitat 250.000 m3 de beton si 17.200 tone de structuri metalice, iar costurile s-au ridicat la 771 de milioane de euro.

Podul este stabilizat prin patru piloni, masoara 227 de metri inaltime, iar sistemul de suspensie este compus din 368 de cabluri. Daca adaugam la lungimea podului (2.252 m) lungimea celor doua viaducte de acces, podul Rion-Antirion masoara 2.883 metri. Acest fapt ii confera supletea necesara pentru a suporta consecintele oricarui accident sau catastrofe.

Rezistenta sa este uluitoare, podul putand face fata coliziunii cu un petrolier de 180.000 de tone, la o viteza de 30 km/h. Proiectul a fost finantat de Banca Europeana pentru Investitii si de guvernul grec. Podul Rion-Antirion concureaza viaductul Ventabren din Franta (1.730 m), podul Vasco de Gama din Portugalia (17.185 m) sau podul Akashi din Japonia (3.800 m).

Foto: Gefyra, Hepta, Mediafax, Nissan, Guliver, Galt, Rinspeed

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?