Home » Cultură » Mercedes – legenda stelei cu trei brate

Mercedes – legenda stelei cu trei brate

Publicat: 17.09.2007
Se spune ca oricine va privi in trecut va invata ceva despre viitor. Traditia fara precedent a marcii simbolizate de steaua cu trei brate este mult mai mult decat o lista de realizari tehnice in domeniul automobilistic.

Mercedes-Benz reprezinta o punte tehnologica intre perioada timpurie a motorizarii si standardele viitorului. Anul 1886 a marcat inceputul unei noi ere a calatoriilor. O data cu motorizarea transportului, societatea a capatat noi dimensiuni in mobilitate. Contributiile pe care le-au adus la acest proces de transformare Karl Benz, Gottlieb Daimler si Wilhelm Maybach aveau sa lase o amprenta puternica si definitiva in anii ce au urmat.

Inventiile cu care ei au initiat motorizarea generala au nascut sute de tipuri de vehicule si concepte de design, ce continua sa fie aplicate in toata lumea. La inceput, Gottlieb Daimler si Karl Benz au pus fiecare bazele cate unei afaceri. In octombrie 1883, in Mannheim, Benz a fondat Benz & Cie, in timp ce Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a aparut in noiembrie 1890. Pentru a castiga popularitate, ambele companii au cautat o marca potrivita. Cea mai buna alegere s-au dovedit a fi chiar numele lor – Benz si Daimler –, care trebuiau sa garanteze pentru originea si calitatea produselor Mercedes.

Inceputul de secol XX avea sa aduca o schimbare in denumirea DMG: Mercedes. Numele, care in spaniola inseamna „gratie“, era al fiicei unui om de afaceri austriac, Emil Jellinek, un client asiduu al lui Daimler. Jellinek nu doar a cumparat automobile, dar l-a si impulsionat pe industrias sa fabrice modele din ce in ce mai performante, care sa-i satisfaca gustul pentru viteza. Daimler-Mercedes In 1898, Jellinek a inceput sa promoveze si sa vanda automobilele Daimler, in paralel participand la cursele de gen cu modele DMG, sub pseudonimul Mercedes – numele fiicei sale.

O data cu parteneriatul incheiat intre Daimler si Jellinek, acesta din urma a decis dezvoltarea de noi produse, sub numele Daimler-Mercedes. Primul automobil Mercedes a fost unul de curse, cu un motor ce furniza 35 CP, motor dezvoltat de catre Wilhelm Maybach, inginerul-sef al DMG. Masina i-a fost livrata lui Jellinek pe 22 decembrie 1900. Datorita centrului de greutate coborat al motorului si gratie radiatorului cu structura de fagure, modelul este considerat primul automobil modern. Mercedes a fost inregistrata oficial ca marca la 26 septembrie 1902. Originea stelei Desi un nume de succes, DMG ducea lipsa unei marci comerciale caracteristice. Cei doi fii ai lui Daimler, Paul si Adam, si-au amintit ca tatal lor utilizase candva ca simbol steaua.

Gottlieb Daimler detinuse functia de director tehnic la fabrica de motoare Deutz. La inceputul activitatii sale acolo, marcase o stea deasupra propriei case, intr-o carte postala ilustrata, scriindu-i sotiei sale ca, intr-o zi, acea stea va straluci deasupra propriei sale fabrici, simbolizand prosperitatea. In 1909, conducerea DMG a inregistrat ca marci comerciale doua simboluri in forma de stea: cu trei si cu patru brate. Numai cea cu trei brate a fost, insa, folosita si, incepand cu 1910, a aparut pe radiatorul masinilor Daimler ca trasatura caracteristica.

In 1916, i-a fost adaugat cercul, care incadra steaua si includea totodata numele DMG sau, alternativ, Mercedes si patru stele mai mici. Mercedes-Benz Perioada economica dificila de dupa primul razboi mondial i-a fortat pe Daimler si Benz, pana atunci rivali, sa formeze, in 1924, un sindicat ce urma sa standardizeze designul, productia si achizitiile, vanzarile si promovarea, dar si sa pastreze competitivitatea. Aceasta era singura cale de supravietuire chiar si pentru companiile puternice financiar.

Dupa doi ani in care si-au vandut impreuna produsele, dar sub marci diferite, cei doi industriasi au hotarat, in iunie 1926, sa se uneasca, formand astfel Daimler-Benz AG. In acel moment, a fost redesenata si marca: aceasta includea pe inelul din jurul stelei inscriptia Mercedes-Benz, incadrata de laurii caracteristici Benz. Aceasta marca comerciala, care a suferit putine schimbari de-a lungul timpului, continua sa troneze pe capotele vehiculelor Mercedes-Benz ca un simbol al calitatii si sigurantei pe soselele de pretutindeni.

Foto: Daimler Chrysler, Beiersdorf

Tags:
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură generală. Ce au oamenii în comun cu rechinii?
Test de cultură generală. Ce au oamenii în comun cu rechinii?
Ceva s-a prăbușit pe Lună, iar astronomii au reușit să înregistreze momentul
Ceva s-a prăbușit pe Lună, iar astronomii au reușit să înregistreze momentul
Vladimir Putin i-a numit „hoți” pe liderii europeni
Vladimir Putin i-a numit „hoți” pe liderii europeni
Cele mai bune destinații de iarnă cu mult Soare și bere ieftină
Cele mai bune destinații de iarnă cu mult Soare și bere ieftină
De ce prețurile petrolului din România rămân neschimbate?
De ce prețurile petrolului din România rămân neschimbate?
Scriitoarea care a semnat „cel mai important roman în limba engleză”
Scriitoarea care a semnat „cel mai important roman în limba engleză”
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu