Home » Cultură » Alba ca Zapada s-a nascut in 1911

Alba ca Zapada s-a nascut in 1911

Publicat: 17.09.2007
La Hamburg, in 1890, Oskar Troplowitz a achizitionat de la Carl Beiersdorf compania cu acelasi nume, profilata pe produse cosmetice, de sanatate si adezive.

Designul a suferit o modificare radicala: cutia sofisticata si pretentioasa de pana atunci a fost inlocuita de una albastra, pe capacul careia erau scrise, cu litere mari, albe si indraznete, cuvintele NIVEA CREME. Promovarea a spart si ea tiparele vremii, afisandu-i pe „baietii NIVEA“ – trei pusti fericiti si sanatosi, a caror infatisare a castigat inimile publicului feminin. Tot atunci a fost lansat si un nou mesaj: „Nivea, alegerea ideala pentru intreaga familie.“ Für Haus und Sport Pe durata anilor ‘30, crema Nivea si-a consolidat imaginea de protector al pielii in aer liber. Beiersdorf a imbogatit gama cu o lotiune de bronzat, asa incat, curand, intre expunerea la soare si ingrijirea pielii s-a nascut o relatie de necesitate. Cu calendarul meteo Nivea, Beiersdorf a dat consumatorilor o idee despre starea vremii pentru perioade de cate doua saptamani.

Tot in anii ‘30 au fost lansate produse precum crema de ras si samponul. Protectia faciala a devenit o tema majora in programul de dezvoltare al Nivea, fapt exprimat prin logo-ul „Für Haus und Sport“. Frumusete – da, ideologie – ba Incepand cu 1934 si continuand pe toata durata celui de-al doilea razboi mondial, de promovarea Nivea s-a ocupat Elly Heuss-Knapp. Multumita eforturilor ei, mesajul Nivea a ramas neatins de ideologia nazista. Publicitatea aducea sub ochii consumatorilor fete cu coafuri scurte si tinuta sport, care afirmau normalitatea intr-o perioada de mari suferinte si frustrari.

Tot Elly Heuss-Knapp a fost cea care a promovat asocierea pozitiva dintre culorile marcii – alb si albastru -, cu aerul proaspat si stralucirea soarelui. Pe durata razboiului, marca Nivea a fost expropriata de majoritatea tarilor cu care Germania se afla in conflict. Ulterior, Beiersdorf s-a concentrat asupra reachizitionarii drepturilor asupra marcii confiscate, proces definitivat abia in 1997. Numai eu! In anii ‘50, optimismul si setea de viata care cuprindeau lumea s-au reflectat si in evolutia Nivea.

O data cu anii ’60, dispozitia publicului pentru calatorii si atentia indreptata asupra vietii personale s-au intensificat. Marca a redevenit simbolul ingrijirii ideale a pielii pentru intreaga familie, atat in casa, cat si in aer liber. O data cu anii ‘70, obiceiurile de cumparare s-au schimbat. Au aparut lanturi de magazine si mall-uri, iar Nivea a raspuns printr-o campanie publicitara masiva. Noul mesaj folosit este unul individualist: „Numai eu”. Incepand cu aceasta perioada, Nivea a devenit cea pe care o cunoastem astazi: unul dintre cele mai puternice branduri pe plan mondial, o prezenta nelipsita in viata noastra cotidiana.

 


Povestea Nivea a inceput cu descoperirea primului emulgator de apa in ulei, Eucerit, care facea posibila crearea unei combinatii stabile. In 1911, Troplowitz a inceput, in colaborare cu chimistul Isaac Lifschütz si dermatologul Paul Unna, producerea unei creme de piele bazate pe o astfel de emulsie.

In decembrie acelasi an, a fost lansata pe piata prima crema de piele cu efect de lunga durata. Troplowitz a botezat-o Nivea, de la cuvantul latin „nivius“, care inseamna „alb(a) ca zapada“. Prima cutie, fabricata din tabla, era decorata in stil art-nouveau, potrivit cu imaginea femeii din acele vremuri – fragila, eterica, delicata.

Eucerit Izolat de dr. Isaac Lifschütz dupa decenii de cercetari intense, acest emulgator se baza pe grasimea din lana oilor si permitea uleiului si apei sa se combine stabil. Inaintea descoperirii lui Lifschütz, produsele cosmetice se realizau din grasimi vegetale si animale cu descompunere rapida.

Sesizand marele potential al produsului sau, Lifschütz l-a numit Eucerit – „ceara frumoasa“. O revolutie la 1924 Primul razboi mondial a redus drastic vanzarile de cosmetice, care, la vremea respectiva, erau produse de lux. Pe de alta parte, in anii conflagratiei, tot mai multe femei s-au implicat in viata politica si sociala, emanciparea lor fiind marcata, printre altele, de castigarea dreptului la vot. Idealul de frumusete feminina s-a mutat de la tenul palid, aristocratic, la cel robust si vitalist.

Conditiile economice erau insa dure. In Germania, inflatia galopanta facea ca, spre sfarsitul anului 1923, o cutie de Nivea sa coste o suta de miliarde de marci. Principala schimbare in atitudinea companiei a survenit in 1924, cand s-a luat hotararea relansarii brandului printr-o noua imagine – prima relansare din istoria marke­tin­gului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum
ADHD în viața de zi cu zi: ce îngreunează concentrarea și ce ajută, concret
ADHD în viața de zi cu zi: ce îngreunează concentrarea și ce ajută, concret
ARCMEDIA, Romania’s largest publishing group, continues its efforts to implement an integrated development strategy
ARCMEDIA, Romania’s largest publishing group, continues its efforts to implement an integrated development strategy
„Apogeul extincției” este aproape: Pământul va pierde 3.000 de ghețari pe an
„Apogeul extincției” este aproape: Pământul va pierde 3.000 de ghețari pe an
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei
ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel filosofiei de a consolida independența editorială și autonomia operațională, își continuă demersurile de  implementare a unei strategii integrate de dezvoltare
ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel filosofiei de a consolida independența editorială și autonomia ...
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor noastre
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor noastre
(P) Unde ai parte de educație și distracție într-un singur loc?
(P) Unde ai parte de educație și distracție într-un singur loc?
(P) Mii de produse gândite pentru tine, mii de alegeri
(P) Mii de produse gândite pentru tine, mii de alegeri
Secretul succesului s-ar putea ascunde în creier, arată o nouă cercetare
Secretul succesului s-ar putea ascunde în creier, arată o nouă cercetare
Test de cultură generală. Cine au fost druizii?
Test de cultură generală. Cine au fost druizii?
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme
Un astronom explică de ce crede că prima întâlnire cu extratereștrii nu va fi ca în filme
Un monument preistoric unic a fost descoperit de arheologii din Franța
Un monument preistoric unic a fost descoperit de arheologii din Franța
De ce unii oameni sunt mai triști sau stresați de Crăciun?
De ce unii oameni sunt mai triști sau stresați de Crăciun?
România exportă mai mult decât importă, arată un raport
România exportă mai mult decât importă, arată un raport
Privighetoarea care a uimit lumea întreagă. S-a născut dintr-o mamă alcoolică, a cucerit Mapamondul şi a murit din cauza viciilor
Privighetoarea care a uimit lumea întreagă. S-a născut dintr-o mamă alcoolică, a cucerit Mapamondul şi a murit din ...
Record absolut! Cu cât au împrumutat românii Guvernul în 2025?
Record absolut! Cu cât au împrumutat românii Guvernul în 2025?
Arctica a avut cel mai cald an din 1900 și până în prezent, arată un raport NOAA
Arctica a avut cel mai cald an din 1900 și până în prezent, arată un raport NOAA