Home » D:News » Ce riscă cei ce îşi reduc consumul de cafea. Un nou studiu dezvăluie un pericol neştiut

Ce riscă cei ce îşi reduc consumul de cafea. Un nou studiu dezvăluie un pericol neştiut

Ce riscă cei ce îşi reduc consumul de cafea. Un nou studiu dezvăluie un pericol neştiut
Publicat: 26.04.2014
Aveţi nevoie de o scuză în plus pentru a bea încă o ceaşcă de cafea astăzi? Un nou studiu sugerează că un consum ridicat de cafea poate reduce riscul de diabet de tip 2.

Legătura dintre cafea şi diabetul de tip 2 nu este nouă, alte cercetări mai vechi arătând că un consum de câteva ceşti pe zi reduce riscul, fiecare ceaşcă suplimentară oferind un beneficiu suplimentar.

Cel mai recent studiu, publicat în jurnalul Diabetologia, a dorit să identifice modul în care modificarea obiceiurilor de consum – creşterea sau reducerea cantităţii de cafea consumată – afectează riscul de diabet.

Concluzia studiului este clară: persoanele care îşi creşteau consumul de cafea cu încă o ceaşcă pe zi prezentau un risc de a face diabet de tip 2 cu 11% mai mic decât persoanele care îşi menţineau consumul la acelaşi nivel. În schimb, reducerea consumului de cafea cu aceeaşi cantitate, o ceaşcă pe zi, era asociată cu o creştere de 17% a riscului de a face diabet de tip 2.

Datele se bazează pe analiza a peste 120.000 de persoane care sunt urmărite pe termen lung în cadrul unui studiu observaţional. Cercetătorii au analizat obiceiurile de consum de-a lungul a patru ani pentru acest studiu.

Care este cantitatea de cafea care conferă un beneficiu?

„Pentru diabetul de tip 2, până la şase ceşti de cafea sunt asociate uu un risc mai mic”, afirmă Shilpa Bhupathiraju, cercetător în cadrul Şcolii de Sănătate Publică Harvard şi autor al acestui studiu. „Cât timp cafeaua nu vă provoacă tremurături şi nu vă face agitaţi, ea este asociată mai multor beneficii pentru sănătate”, notează specialistul.

În ceea ce priveşte diabetul, motivele pentru care cafeaua protejează de diabet nu sunt clare, însă cercetătorii au câteva ipoteze bazate pe studiile efectuate pe animale.

O ipoteză se bazează pe compuşii chimici prezenţi în cafea – compuşi fenolici şi lignani – care pot îmbunătăţi metabolismul glucozei, spune Bhupathiraju. Cercetătoarea adaugă că în cafea se găseşte o cantitate semnificativă de magneziu, ce este asociat unui risc mai mic de diabet de tip 2.

Totuşi, înainte să vă grăbiţi să cumpăraţi încă un latte macchiato, cercetătorii subliniază că este important de ştiut că tipul de cafea folosită contează. În acest studiu nu au fost incluse latte-urile şi alte băuturi de acest tip, ce conţin de multe ori foarte mult zahăr, ci doar cafea neagră. Aşadar, dacă doriţi să vă reduceţi riscul de diabet de tip 2, nu consumaţi un frappucino.

Surse: CNN, Eurekalert

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!