Home » D:News » Ce fel de femeie îi place unui bărbat când e bolnav? Cercetătorii au descoperit ceva surprinzător

Publicat: 30.04.2014
Unui bărbat bolnav i se pare mai atrăgătoare o femeie aşa-şi-aşa decât una foarte drăguţă şi feminină, iar fenomenul ar putea avea explicaţii evolutive, spun autorii unui studiu recent.

Femeile nu foarte drăguţe par mai atrăgătoare în ochii bărbaţilor atunci când bântuie bolile: un studiu a arătat că bărbaţii din ţări cu un standard scăzut al sănătăţii sunt mai puţin atraşi de femei cu chipuri foarte feminine, comprativ cu bărbaţii din ţări cu standarde mai înalte de sănătate.

Când contextul e dominat de boală, explică cercetătorii, bărbaţii par să prefere femei mai „puternice”, capabile să susţină gospodăria, în loc de femei mai drăguţe, poate mai fertile, dar şi mai fragile.

Oamenii de ştiinţă finlandezi de la Universitatea din Turku au cercetat preferinţele a 1800 de bărbaţi,  din 28 de naţiuni, cu diferite probleme de sănătate, cerându-le să evalueze cât de atrăgătoare li se par chipurile unor femei în fotografii. Fotografiile erau perechi, reprezentând aceleaşi femei, dar cu trăsăturile uşor modficate cu ajutorul computerului, pentru a părea mai feminine într-una dintre poze şi mai puţin feminine în celalaltă.

Bărbaţii cu cea mai bună stare de sănătate au fost cel mai mult atraşi de femeile mai feminine.

Bărbaţii japonezi au arătat cea mai marcată preferinţă pentru feţe foarte feminine, iar bărbaţii nepalezi – cea mai scăzută preferinţă în acest sens. Rezultatele studiului au fost publicate în Biology Letters.

Explicaţiile cercetătorilor? Femeile cu trăsături ceva mai masculine s-ar putea dovedi mai utile în situaţiile dificile, cum este şi cea când bărbatul este bolnav. Sau, poate, efectele bolii modifică nivelul de testorosteron al bărbaţilor, ceea ce influenţează preferinţele acestora în ceea ce priveşte aspectul fizic al femeilor.