Prima pagină D:News

Cel mai popular drog de petrecere poate duce la pierderea definitivă a vederii

Roxana Ruscior | 07.10.2014 | ● Vizualizări: 3398
Cel mai popular drog de petrecere poate duce la pierderea definitivă a vederii     (Foto: Shutterstock) + zoom
Galerie foto (1)

În urma unei legi date de Uniunea Europeană în anul 2007, ingredientul principal al unui drog recreaţional numit poppers a fost schimbat: nu mai este nitrit izobutil (amil nitrit), ci izopropil nitrit (alchil nitrit). Această substanţă este însă foarte periculoasă.

Un caz prezentat de publicaţia The Lancet este cel al unui bărbat de 30 de ani, care şi-a pierdut vederea la ambii ochi după ce a inhalat acest drog foarte popular la petreceri.

Cercetătorii britanici se tem acum că se vor înregistra multe alte cazuri de acest fel, care au fost deja numite „maculopatie poppers”.

Anna Gruener, cercetător la Departamentul de Oftalmolgie de la Guy’s and St Mary’s Foundation Trust din Londra, spune că în ultimele 18 luni a întâlnit 10 pacienţi care şi-au pierdut vederea din cauza noului ingredient al acestui drog.

Nu există tratament pentru această formă de orbire. Chiar şi după ce nu mai consumă drogul, bolnavii nu-şi recapătă vederea, după cum au obsrevat medicii care l-au controlat pe pacient dupa 6 luni.

Deci pierderea vederii ar putea fi permanentă, deşi poppers era până acum printre drogurile de petrecere considerate sigure.

Cazuri similare de macupolatie au fost raportate în Franţa în 2010 şi 2011, la persoane care au consumat alchil nitrit.

Drogul este vândut în mici tuburi care trebuie desfăcute înainte ca substanţa să fie inhalată, de aici şi numele de „poppers”. Iniţial substanţa este un lichid, iar dacă este expusă la temperatura camerei se transformă în gaz.

Poppers relaxează muşchii, creşte apetitul sexual şi sensibilitatea tactilă, iar printre efectele negative se numără ameţeală, greaţă, durere de cap şi scădere bruscă a tensiunii arteriale.

Sursa: Medical Daily