Home » D:News » Cercetătorii au descoperit un nou tip de cutremur. Ar putea fi mult mai devastator decât cele normale

Publicat: 11.10.2016
Noul tip de cutremur nu poate fi detectat de senzorii seizmici tradiţionali, făcându-l mult mai puternic decât cutremurele normale.

Cercetătorii din sudul Californiei au descoperit un nou tip de cutremure care au loc la o adâncime mult mai mare decât cele obişnuite, la aproximativ 24 de kilometri sub suprafaţa scoarţei terestre.

Până acum, oamenii ştiau că seismele se produc în partea superioară a crustei planetei prin tensiunea dintre plăcile tectonice. Experţii au considerat, până în prezent, că seismele din California se produc la aproximativ 19-24 de kilometri adâncime deoarece sub mantaua Pământului temperatura este atât de mare încât pietrele se transformă într-un lichid vâscos ce nu ar putea produce tensiuni seismice.

Cu ajutorul celui mai puternic senzor seismic, o echipă din Caltech, Pasadena, au detectat mici cutremure de-a lungul Newport-Inglewood, la o adâncime de 24 de kilometri, exact în mantaua Pământului.

Deşi cel mai adânc cutremur detectat de-a lungul faliei a fost minor  (magnitudine maximă de 2 grade Richter), echipa crede că seismul se poate extinde, iar acest tip de cutremure pot fi mult mai devastatoare în viitor.

Cercetătorii au început să analizeze posibilitatea apariţiei unui cutremur la mare adâncime în aprilie 2012, când unul de acest tip a lovit Oceanul Indian şi coasta Sumatra, acesta înregistrând o magnitudine de 8,6 grade pe scala Richter. Problema cutremurului din 2012 a fost reprezentată de faptul că cercetătorii nu l-au putut explica din punct de vedere ştiinţific.