Home » Știință » De ce nu am avut încă niciun contact cu extratereştri? Un reputat fizician oferă explicaţia

Publicat: 15.10.2016
Deşi unii oameni sunt fascinaţi de existenţa extratereştrilor, fizicianul Brian Cox demontează aceste credinţe.

Profesorul Cox şi prezentatorul Stargazing Live şi Wonders of the Univers consideră că oamenii nu vor descoperi niciodată extratereştri deoarece formele de viaţă inteligente s-au autodistrus la scurt timp după ce au evoluat.

Conform The Sunday Time, profesorul Cox sugerează că avansarea tehnologiei şi a ştiinţei în orice tip de viaţă extraterestră poate depăşi dezvoltarea instituţiilor politice care le gestionează, conducând către autodistrugere. Aşadar, tehnologia ajută la generarea electricităţii, dar produce gaze de seră sau arme nucleare, acestea ar putea distruge o civilizaţie în câteva sute de ani de la dezvoltarea lor.

Problema a fost adusă în discuţie anterior de fizicianul Enrico Fermi, în 1950, acesta susţinea că orice formă de viaţă care deţine tehnologia rachetelor poate coloniza galaxia în câteva milioane de ani.

Profesorul Cox a explicat de ce nu există nicio dovadă încă care să susţină afirmaţia: ,,Fermi se referă la lumile care deţin suficientă tehnologie pentru a se autodistruge, pentru a preveni acest dezastru este nevoie de colaborare la nivel global”.

În cadrul cărţii sale, profesorul Cox a trasat modul în care ştiinţa a explicat dezvoltarea universului de la Big Bang-ul de acum 14 miliarde de ani. Big Bang-ul ar fi fost reprezentat de o mulţime de evenimente succesive.

Vă recomandăm să citiţi şi urmtoarele articole: