Home » D:News » Un astronom amator a reuşit să detecteze o sondă pierdută în spaţiu de către NASA în urmă cu 12 ani

Publicat: 02.02.2018
Sonda IMAGE deţinută de NASA a studiat timp de cinci ani magnetosfera Pământului, dar în 2005 semnalul navei nu a mai putut fi detectat, iar agenţia spaţială a declarat încheierea oficială a misiunii. În prezent, la 12 ani după pierderea semnalului, astronomul amator Scott Tilley a reuşit să detecteze sonda.

Tilley încerca să descopere semnalul satelitului guvernamental secret Zuma, care nu ar fi fost amplasat cu succes pe orbită în urma lansării de luna aceasta  Conform NPR, astronomul a descoperit, însă, cu totul un alt semnal, cel al sondei IMAGE.

”Am căutat pe Google şi am descoperit că a fost > din 18 decembrie 2005,” scria Tilley într-un articol de pe blogul său. IMAGE a fost creat pentru a realiza o misiune pe parcursul a doi ani şi a fost lansată în 2000. NASA a confirmat redescoperirea sondei IMAGE, iar membrii agenţiei spaţiale vor încerca să restabilească contactul cu sonda prin intermediul antenelor cu unde radio.

”Este extrem de important faptul că încă poate fi captat semnalul sondei,”a declarat fizicianul Patricia Reiff, coinvestigatoare a misiunii IMAGE.