Home » D:News » Numarul animalelor s-a redus cu o treime in ultimii 40 de ani

Numarul animalelor s-a redus cu o treime in ultimii 40 de ani

Publicat: 19.05.2008
Numarul animalelor salbatice, pestilor si pasarilor de pe intreg mapamondul s-a redus cu o treime incepand cu 1970 si pana in prezent, se anunta in editia online a publicatiei Daily Mail, care citeaza un raport al organizatie WWF Living Planet.

Rezultatele studiului sunt mai mult decat ingrijoratoare, atata vreme cat sute de specii au disparut deja, iar altele si-au diminuat numarul cu aproximativ 27%, in timp ce numarul populatiei umane creste considerabil de la an la an. Conform WWF Living Planet, cele mai multe animale au disparut datorita pescuitului intensiv, vanatorii, pierderii habitatului, extinderii terenurilor arabile, poluarii si a schimbarilor produse de om in habitatul acestora. In acelasi timp, raportul arata ca omenirea consuma cu peste 25% resurse decat poate reface Pamantul.

„Semnalul de alarma a fost tras de multa vreme si totusi, in ciuda avertisementelor repetate, ritmul reducerii formelor de visata de pe Terra continua sa creasca.”, declara Colin Butfield, unul dintre cercetatorii WWF Living Panet.

James Leape, director general al WWF merge si mai departe sustinand faptul ca reducerea numarului de animale pe Terra va avea un impact major asupra oamenilor, desi multi dintre noi nu constientizeaza inca acest lucru. „Nimeni nu  va scapa de impactul reducerii diversitatii speciilor. Acesta se va traduce prin scaderea capacitatii de a produce medicamente, o mare vulnerabilitate la boli si intensificarea efectelor incalzirii globale”.

Raportul are insa si o parte pozitiva. In unele tari, actiunile guvernamentale si cele ale organizatiilor ecologiste au ajutat la cresterea numarului unor animale aflate pe cale de disparitie, asa cum este cazul tigrului siberian si al efantilor africani.

Sursa: DailyMail