Home » D:News » Inteligenta nu este pretuita de muste

Inteligenta nu este pretuita de muste

Publicat: 10.06.2008
Mustele obisnuite traiesc mai mult decat cele inteligente, cel putin aceasta este concluzia definitiva la care au ajuns cercetatorii elvetieni, in urma probelor la care au fost supuse aceste insecte in cadrul unui experiment menit sa studieze relatia intre capacitatea mentala si longevitate.

Cercetatorii Tadeusz Kawecki si Joep Burger din cadrul Universitatii din Lausanne au declarat ca au descoperit o “corelatie negativa intre imbunatatirea capacitatii mentale a mustelor si longevitatea lor”.
O parte a mustelor supuse experimentului au fost lasate sa traiasca in mod natural intr-o incapere, in timp ce celelalte muste au fost supuse testelor pavloviene in care au ajuns sa asocieze mirosul si gustul cu diverse tipuri de alimente.
Dupa 30-40 de generatii, cercetatorii au reprodus muste care aveau memoria imbunatatita  si actionau in instanta, rata cautarii si descoperirii de hrana fiind net superioara mustelor care se dezvoltasera din generatiile asupra carora nu s-a intervenit.

Surpriza a constat in faptul ca mustele super-inteligente nu traiau mai mult de 50-60 de zile, comparativ cu celelalte care atingeu varste de 80-85 de zile.
“Cu alte cuvinte, cu cat mustele devin mai inteligente cu cat traiesc mai putin”,  declara dr. Burger.
Cercetatorii sunt de parere ca o crestere in activitatea neuronala a mustelor slabeste sistemele de suport ale vietii acestor insecte, ducand in final la epuizarea organismului.