Home » D:News » Nici Soarele nu mai e ce-a fost

Nici Soarele nu mai e ce-a fost

Publicat: 25.09.2008
Vanturile solare nu mai sunt atat de puternice si de zgomotoase ca alta data, anunta NASA, in urma unor date furnizate de o sonda aflata intr-o misiune de cercetare in apropierea Soarelui.

Datele culese pana in prezent arata ca vantul solar, un flux de particule sub-atomice incarcate, emis de catre Soare cu o viteza de 1.6 milioane de km/h, are cea mai scazuta intensitate din ultimii 50 de ani, reducandu-si puterea si protectia impotriva daunatoarelor radiatii cosmice. Vantul solar ajuta la crearea unei bule de protectie, numita heliosfera, care inconjoara sistemul solar. Masuratorile navei spatiale Ulysses arata ca presiunea vantului a scazut cu 20 de procente de la jumatatea anilor ’90, in vreme ce temperatura solara este mai mica cu 13 procente.

O scadere a puterii vantului solar duce invariabil catre o micsorare a marimii si fortei heliosferei, permitand astfel unei cantitati mari de radiatii cosmice sa patrunda in interiorul sistemului solar.
Cercetatorii care studiaza fenomenul sustin ca pamantenii nu au de ce sa se teama, deoarece sunt in continuare protejati impotriva razelor nocive de catre campul magnetic care inconjoara Pamantul si care se comporta ca o bariera protectoare.

Sursa: NASA