Home » D:News » Invadatorii nemuritori iau in stapanire oceanele lumii

Invadatorii nemuritori iau in stapanire oceanele lumii

Publicat: 03.12.2008
Un mic pradator marin intalnit din ce in ce mai des in oceanele lumii, are capacitatea de a face ceea ce oamenii numai viseaza: poate da ceasul biologic inapoi, pentru a-si retrai copilaria. La nesafarsit…

Micul pradator marin face parte din clasa hidrozoarelor si este in multe privinte asemantor cu o meduza, fara a avea toate functiile acesteia. Insa el are o proprietate unica, la care formele de viata inteligente nu pot decat sa viseze: in momentul in care conditiile de mediu devin amenintatoare pentru existenta sa, organismul reuseste sa se reduca la un grup de celule, care ii garanteaza supravietuirea. Cand reapare, o face sub forma unui organism nou, reluandu-si practic intreg ciclu existential. Procesul nu reprezinta doar un scut in spatele caruia se adaposteste, ci un inceput complet nou, iar ciclul pare ca poate fi reluat la nesfarsit.

Oamenii nu sunt direct amenintati de popularizarea oceanelor cu aceasta specie, deoarece se pare ca vietatile reusesc sa se integreze intr-un mod pasnic in noile domenii. Capacitatea nemaintalnita a organismului de a se regenera la nesfarsit a atras, invariabil, atentia oamenilor de stiinta, care spera sa desluseasca cat mai curand misterul genetic pe care il poarta micul pradator marin.

Sursa: Daily Galaxy