Home » D:News » Preparate culinare cu apa “grea” pentru tinerete fara batranete

Preparate culinare cu apa “grea” pentru tinerete fara batranete

Publicat: 13.01.2009
Inventatorul apei grele, rusul Mikhail Shchepinov, nu intentioneaza s-o comercializeze ca atare, sub forma unui elixir de viata lunga, ci sub cea a unor mancaruri anti-imbatranire, a anuntat Panorama

Descoperirea apei “grele” ii apartine biochimistului rus Mikhail Shchepinov, care a lucrat doi ani de zile pentru a ajunge la miraculoasa formula D²O. (D inseamna deuteriu, un izotop al hidrogenului al carui nucleu este compus dintr-un proton si un neutron). Studiind din pasiune cauzele imbatranirii si dandu-si seama ca vitaminele si betacarotenul nu sunt capabile sa previna oxidarea celulelor provocata de radicalii liberi, Shchepinov a realizat ca prezenta de izotopi “grei” in molecule poate incetini transformarea chimica ale acestora. Dintre atatia izotopi disponibili atat in natura, cat si in laborator, deuteriul a fost ales de Shchepinov pentru ca este stabil, nu e toxic, iar experimentele realizate pe parcursul anilor au aratat ca 20% din apa absorbita de animale poate fi substituita cu D²O fara nicio problema.

Atentie insa: monitorizarea cantitatii de apa grea ingerate este foarte importanta avand in vedere ca daca ajunge la  35% din totalul celei consumate devine letala pentru organism. Acesta este si motivul pentru care omul de stiinta nu intentioneaza sa-si comercializeze apa grea ca atare (de altfel ar fi si cam scumpa, la 300 dolari/litrul), ci sa utilizeze deuteriul pentru a intari legaturile chimice ale acelor aminoacizi pe care corpul uman nu ii produce automat, ci ii ia din alimente.

Sursa: Panorama