Home » D:News » Tigrul tasmanian s-ar putea trezi la viata

Tigrul tasmanian s-ar putea trezi la viata

Publicat: 12.03.2009
Oamenii de stiinta ai universitatilor din Melbourne si Texas au reinviat cu succes o gena a complet disparutei specii de tigru tasmanian. Aceasta reusita nu echivaleaza cu resurectia unui dinozaur, insa este un progres foarte important in studierea animalelor considerate disparute pentru eternitate.

Echipa de cercetatori a implantat o gena denumita “Col2a1”, apartinand unui tigru tasmanian, embrionului unui soarece de laborator. Gena, responsabila de producerea celulelor care formeaza si mentin cartilagiile diverselor articulatii din corp, era un fragment mort de ADN, care implementat insa noului embrion a manifestat un efect asupra celulelor cu care a interactionat.Rezultatul nu a fost unul vizibil cu ochiul liber, insa, recoltand material genetic de la cobai in urma experimentarii, cercetatorii au putut observa la microscop o modificare celulara evidenta a substantelor specifice cartilagiilor acestuia.

Mostra de ADN a fost pastrata intr-un recipient cu etanol pentru mai bine de un secol, ceea ce, data fiind deprecierea in timp a materialului genetic, face si mai mare succesul intreprins de cercetatori. In timp ce reconstruirea unor animale complete este departe de noi, aceste studii demonstreaza ca pasii elementari sunt posibili si numai tehnologia noastra perimata ne limiteaza; pentru moment.

Sursa: Daily Galaxy