Home » D:News » La 40 de ani de la aselenizare, NASA ofteaza inca dupa Marte

La 40 de ani de la aselenizare, NASA ofteaza inca dupa Marte

Publicat: 23.07.2009
Dupa ce a sarbatorit 40 de ani de la aselenizare, NASA isi concentreaza atentia asupra planetei vecine, Marte, considerata a fi “Sfantul Graal” al astronomiei. In ciuda tehnologiei avansate, in acest moment, un voiaj catre Marte cu personal la bord ramane inca un vis frumos pentru NASA.

“Inca mai privim explorarea umana pe Marte drept unul dintre cele mai inalte teluri ale viitorului. Pasirea omului pe o alta planeta ar fi cea mai mare aventura posibila, si,  totodata, unul dintre cele mai marete evenimente din istorie”, este de parere cercetatorul NASA Bret Drake, responsabil de programul Lunar and Mars Inategration din cadrul Johnson Space Center din Houston.

O misiune cu personal pe Planeta Rosie este o provocare conditionata de capacitatile tehnologice, dar si de posibilitatile pe care viitorul le va oferi. Cu toate ca o misiune umana pe Marte pare un deziderat indepartat, oamenii de stiinta nu si-au pierdut speranta, dezvoltand permanent noi strategii de cucerie a planetei invecinate. Un astfel de voiaj uman catre Marte ar dura aproximativ 180 de zile. Pana in prezent, NASA ia in considerare doua posibilitai pentru propulsie: o racheta nuclear-termala si un motor chimic.

“Marte este subiectul fascinatiei astronomilor deja de foarte multa vreme”, mai adauga Drake.

Sursa: MSNBC