Home » D:News » Tritonul spaniol se apara de dusmani cu propriile coaste

Tritonul spaniol se apara de dusmani cu propriile coaste

Publicat: 24.08.2009
Bizarul amfibian a dezvoltat o metoda unica de aparare in intregul regn animal. Abilitatea tritonului spaniol de a-si expune coastele a fost observata inca din anul 1879.

Daca vreun dusman natural se incumeta sa atace ciudata specie de salamandra, tritonul spaniol isi incordeaza o serie de muschi special dezvoltati, care imping coastele ce strapung pielea amfibianului, actionand ca un grilaj de oase intepatoare cu efect veninos.

Tritonul isi “explodeaza” astfel coastele din propriul corp ori de cate ori este atacat, straniul mecanism de aparare dovedindu-se inofesiv pentru amfibian. Cercetatorii care s-au folosit de tehnologia razelor X pentru a studia in detaliu fascinantul animal au descoperit un fapt inca mai surpinzator: cand tritonul devine agitat sau simte un pericol, isi expune costele in exterior astfel incat acestea formeaza un unghi de 50 de grade cu coloana vertebrala, in timpul acestei manevre restul corpului ramanand nemiscat.

“Cand este atacat de un pradator, tritonul secreta, de asemenea, pe suprafata pielii o substanta laptoasa otravitoare, combinatia intre coastele ascutite si otrava din piele dovedindu-se o arma deseori fatala pentru atacatori“, noteaza zoologul Egon Heiss din cadrul Universitatii din Viena, care mai declara ca otrava nu are niciun efect negativ asupra tritonului, pielea sa gaurita vindecandu-se foarte rapid dupa fiecare intrebuintare a neobisnuitei arme.

Sursa: BBCNews