Prima pagină D:News

Zaharul ne scurteaza viata

11.04.2009 | ● Vizualizări: 556
Zaharul ne scurteaza viata     zahar, dieta, metabolism, longevitate, gene + zoom
Galerie foto (1)

Lingurita dupa lingurita, zaharul ne-ar putea fura ani buni din viata: un studiu realizat de cercetatori americani a demonstrat ca doar o mica cantitate de glucoza adaugata la dieta normala ii reduce durata cu 20%.

Publicat in revista Cell Metabolism, studiul a fost realizat de echipa condusa de Cynthia Kenyon de la Universitatea San Francisco. Expertii au remarcat ca adaugand doar putina glucoza la dieta normala a viermilor C. elegans, utilizati de ani buni in studiile asupra longevitatii, viata acestora se scurteaza.

Viermii in cauza au in comun cu oamenii o serie de gene corelate longevitatii, pe parcursul timpului cercetatorii descoperind ca mecanisme biologice asemanatoare controleaza atat durata de viata a acestora, cat si a noastra.

Nu intamplator, multe din aceste mecanisme au legatura cu hormonul insulina si alte molecule implicate in metabolismul glucozei. Pentru a descoperi mecanismele si genele implicate in efectele "criminale" ale zaharului identificate la viermi, oamenii de stiinta s-au concentrat tocmai asupra genelor al carui rol jucat in metabolismul glucozei si in longevitate este deja cunoscut. A reiesit ca scotand din uz genele respective - DAF-16 sau HSF-1, implicate si in longevitatea fiintei umane -, efectul distrugator al zaharului dispare.

Sursa: ANSA