Prima pagină D:News

De ce traim mai mult decat maimutele?

12.03.2009 | ● Vizualizări: 409
De ce traim mai mult decat maimutele?     no tags + zoom
Galerie foto (1)

In ciuda similaritatii genetice dintre oameni si maimutele antropoide, acestea din urmadepasesc rareori varsta de 50 de ani. Intrigati de acesta diferenta, un grup de cercetatori americani a reusit sa afle de ce oamenii traiesc dublul unei vieti obisnuite de cimpanzeu, gorila sau orangutan.

Marea diferenta consta in bagajul genetica al oamenilor care audezvoltat gene care administreaza mai bine eliminarea infectiilorsi duc in egala masura la sintetizarea optima a colesteroluluiridicat din cauza dietei bogate in carne, afirma profesorul CalebFinch din cadrul USC Davis School of Gerintology.

Tot el este de parere ca aceste avantaje genetice evolutionare suntcauzate de o mica diferenta din secventa de ADN uman. Astfeladaptate, genele ajuta dieta zilnica, dar in acelasi timp crescriscurile oamenilor in privinta dobandirii cancerului, bolilor deinima si dementei, comparativ cu primatele salbatice care stau multmai bine decat noi la aceste capitole. Un alt avantaj al oamenilorin fata maimutelor este acela referitor la capacitatea crescuta aorganismului uman de a face fata infectiilor.

"De-a lungul timpului, consumul de carne cruda deseori infestata cuparaziti a stimulat infectiile cornice care accentueaza procesulimbatranirii. Pentru a contracara, organismul omenesc a dezvoltatin timp o variatie unica a genei care transporta colesterolul,celebra apolipoproteina E, care regularizeaza infectiile siimbatranirea creierului si a arterelor. Cu alte cuvinte, genaApoeE3 este un prototip al altor gene care au permis schimbaridecisive in privinta duratei de viata a oamenilor, alaturi decresterea capacitatii creierului, in ciuda dietei noastre diferitade cea a maimutelor", adauga profesorul Finch.

Sursa : ScienceDaily