Home » D:News » Neanderthalienii îşi construiau locuinţe

Neanderthalienii îşi construiau locuinţe

Publicat: 19.12.2011
Noi cercetări au scos la iveală faptul că neanderthalienii nu au fost nişte nomazi primitivi care se adăposteau doar în peşteri, ci o specie evoluată, cu o cultură specifică.

Arheologii au găsit resturile unei construcţii din oase de mamut, datând de acum 44.000 de ani.

Acest lucru demonstrează că neanderthalienii vânau mamuţi atât pentru carne, cât şi pentru oasele din care îşi construiau colibe. Mai mult, cercetările au demonstrat că aceşti colectau oase şi de la animalele care muriseră din cauze naturale.

Construcţia circulară a fost găsită într-un sit arheologic din apropierea oraşului Molodova, în estul Ucrainei. Ea are un diametru de 8 metri şi este alcătuită din 116 oase de mamut, inclusiv cranii.

Totodată, o analiză mai atentă, efectuată de oamenii de ştiinţă de la Muséum National d’Histoire Naturelle din Paris a relevat faptul că multe dintre oase erau sculptate şi decorate cu pigment ocru.

Descoperirile din Ucraina îi pun într-o lumină nouă pe neanderthalieni, demonstrând că aceştia erau o specie evoluată, ai cărei membri îşi construiau aşezări unde rămâneau pentru perioade lungi de timp, având o cultură specifică şi un limbaj propriu.