Home » D:News » O „plastilină-minune” poate repara oasele fracturate

O „plastilină-minune” poate repara oasele fracturate

Publicat: 09.02.2012
Un material revoluţionar, creat de cercetătorii americani, ar putea grăbi vindecarea fracturilor, scurtând durata procesului de la câteva luni la câteva zile.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Georgia, SUA, au utilizat celuele stem pentru a produce o proteină implicată în regenerarea ţesutului osos.

Ei au incirporat prioteina într-un gel, obţinând un material pe care l-au botezat „plastilină pentru fracturi” şi l-au testat pe şobolani de laborator, stabilizând fracturile şi introducând o cantitate mică de material la locul fracturii.

După două săptămâni, animalele îşi puteau folosi picioarele fără nicio problemă.

În prezent, „plastilina pentru fracturi” este testată pe animale mai mari, precum porcii şi oile.

Cercetătorii speră că materialul îşi va dovedi utilitatea şi în cazul oamenilor, în special în rândul militarilor. Fracturile reprezintă o cauză majoră a amputărilor de membre în rândul personalului forţelor armate ale SUA.

Chiar şi în cazul în care nu se ajunge la amputări, sănătatea psihică a soldaţilor are de suferit atunci când sunt imobilizaţi la pat timp de mai multe luni, pentru vindecarea unor fracturi grave. Folosirea plastilinei ar putea scurta durata recuperării, evitându-se multe dintre problemele asociate cu fracturile.