Home » D:News » Transplantul de organe de la porci la oameni, mai aproape de realitate!

Transplantul de organe de la porci la oameni, mai aproape de realitate!

Publicat: 13.02.2012
O echipă de cercetători din Polonia a reuşit modificarea genetică a patru porci, astfel încât aceştia posedă acum o combinaţie de două gene ce îi face să fie mai apropiaţi din punct de vedere genetic de oameni decât alţi porci. Această reuşită înseamnă că sunt şanse mai mici ca sistemul imunitar al pacienţilor umani să respingă organele transplantate de la porci.

Reuşita experţilor de la Institutul de Zootehnică din Cracovia aduce ştiinţa mai aproape de realizarea porcilor ale căror organe pot fi transplantate direct la oameni.

Primele organe care ar putea fi folosite pentru transplant ar putea fi pielea, porţiuni de cartilaj şi valve ale inimii, deoarece în cazul acestora riscul respingerii este mai mic.

„Transplantarea ficatului, a inimii sau a rinichilor prezintă un risc mai mare de respingere. De aceea, continuăm să lucrăm la crearea unor porci care să prezinte toate cele 4 gene care reduc bariera imunologică”, a declarat profesorul Zdzisław Smorąg, conducătorul proiectului.

Porcii sunt foarte asemănători oamenilor din punct de vedere al ADN-ului. Aproximativ 94% din ADN-ul unui porc este similar ADN-ului uman. Singurele animale care au ADN-ul mai apropiat de cel uman sunt câteva specii de maimuţe, cu o similaritate ce poate merge până la 98%.

Proiectul, ce este finanţat din bugetul de stat polonez, va continua până în 2013.

Sursa: Warsaw Business Journal