Prima pagină D:News

Cercetătorii au descoperit de ce fructele citrice sunt benefice femeilor

24.02.2012 | 3 Comentarii

Femeile care mănâncă în mod regulat fructe citrice (portocale sau grepfrut) prezintă un risc mai scăzut de a suferi de un atac cerebral, arată un studiu efectuat în SUA.

Cercetătorii au analizat datele colectate de-a lungul a 14 ani într-un studiu ce includea 69.622 de femei ce au relatat în detaliu ce au mâncat. Scopul studiului era studierea efectului pe care flavonoidele (compuşi prezenţi în fructe, legume, ciocolata amăruie şi în vinul roşu) îl au asupra sănătăţii umane.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că femeile care aveau o dietă bogată în portocale, grepfruturi sau sucuri din aceste fructe prezentau un risc cu 19% mai mic de a suferi un atac cerebral decât restul participantelor la studiu.

"Studiile au arătat că o dietă bogată în fructe, legume şi mai ales în vitamina C reduce riscul unui atac cerebral", a comentat Aedin Cassidy, conducătorul studiului publicat în jurnalul ştiinţific Stroke.

Cercetătorii recomandă femeilor să consume portocale şi grepfruturi, dar nu şi sucurile din aceste fructe, pentru a evita zahărul ce se adaugă de obicei în aceste băuturi.

Flavonoidele din citrice au şi alte efecte benefice: cercetări mai vechi au arătat că acestea pot ajuta la prevenirea îngrăşării şi totodată protejează de sindromul metabolic, ce poate conduce la diabet.

Sursa: AFP

Comentează
Comentarii (4)
  1. gia 27 februarie, 14:53

    da, numai bani sa ai de freshuri. eu le inlocuiesc din cand in cand cu prigat, e cel mai k dintre toate sucurile. si chiar are gust de citrice!!

  2. sylla 25 februarie, 12:43

    ...TREZITI_VA oameni buni+++nu dovediti ca sunteti lasi,fricosi,indiferenti,prosti,tradatori,coruptibili,mituibili,manipulabili,vrajiti,aburiti {PT O MASINA DE LUX,SAU O CASA_VILA,SAU AUR ARGINT,SAU BANI ,$,EUROi}.....pt ca trecutul plange si suspina iar prezentul va v-a blestema in viitor===dovediti ca sunteti OAMENI,nu animale exploatate industrial.....AVUTIA SI AVEREA NATIONALA =poporul,folklorul,spiritualitatea,traditiile,proprietatile,resursele si rezervele PATRIEI,va obliga la dreptul de a le apara....pt ca daca nu o faceti, atunci futurologik exprim =post coitum triste omnia est.....la judecata de apoi ,ce vei raspunde????///////sic tibi terra lewis......

  3. sylla 25 februarie, 12:42

    SOLUTII.ROMANIKA++++TRIPLU AAA====ASA PUTEA SA FIE,DUPA 89,post decembrist. DAR ,SISTEMU,MAFIEA,AUTORITATILE,GOVERNANTII,PUTOARILII,AGENTIILE,INSTITUTIILE STATULUI TICALOSIT,AU TRANSFORMAT PARADISUL IN PURGATORIU,http://www.youtube.com/watch?v=feJVQCcNfvU&feature=list_related&playnext=1&list=AVTGnpyrBl25xMGOr4Wu4MyS_12zQ9MhXj.====SOLUTIA este o revolutie buna ,curata,ordonata,disciplinata,in duh si adevar,in spiritul fratiei,in numele justitiei...care sa fie facuta de patrioti pt patrie,pe toate planurile...din varful piramidei pana la baza ei+++FAC APEL,CHEM,SUGESTIONEZ la elitele nationale,meritocratice,tehnocratii,armata,forta de coercitie,serviciile secrete,speciale,intelectualii,academia,admnistratiea * locala si centrala,popii de leac ai BOR,jurnalistii sa isi salveze PATRIA in al 12 ceas,sa apere poporul,masele,prostimile.....TREZITI_VA oameni buni+++nu dovediti ca sunteti lasi,fricosi,indiferenti,prosti,tradatori,coruptibili,mituibili,manipulabili,vrajiti,aburiti {PT O MASINA DE…

  4. AlexG 24 februarie, 16:07

    dau pariu ca descoperirea de maine a oamenilor de stiinta va fi ca mancare este benefica oamenilor...dar nu numai lor!