Home » D:News » Un boson, cinci bosoni… E posibil să existe mai multe tipuri de „particule ale lui Dumnezeu”, spun fizicienii

Publicat: 07.05.2012
Căutarea misteriosului boson al lui Higgs, cunoscut şi sub porecla de „Particula lui Dumnezeu”, pare să devină tot mai complicată. Recent, un cercetător de prestigiu a afirmat că pot exista nu mai puţin de cinci astfel de particule.

Oamenii de ştiinţă cred că descoperirea particulei poate duce la rezolvarea unei probleme fundamentale în fizică: anume cum ajunge materia să aibă masă. Descoperirea bosonului lui Higgs este una dintre cele mai importante obiective ale laboratorului CERN

În prezent, dr. Rolf-Dieter Heuer, directorul laboratorului, sustine că ar putea exista o adevărată „familie” de bosoni Higgs, iar descoperirea tuturor particulelor ar putea dura cel puţin 20 ani.

După coliziunea a circa 640 trilioane de protoni în cadrul Large Hadron Collider, uriaşul accelerator de particule deţinut de CERN, se estimează că s-au generat aproximativ 80-100 posibile „Particule ale lui Dumnezeu”. Doar că numărul adevăratelor candidate este un puţin mai mare decât au prevăzut iniţial cercetătorii.

„Unul dintre motivele posibile ar fi acela că există mai mulţi bosoni. Şi dacă într-adevăr sunt mai mulţi, teoretic vorbind, pot exista până la cinci astfel de particule. Ipoteza este cunoscută sub numele de super-simetrie şi prezice că fiecare particulă sub-atomică cunoscută poate avea drept pereche o altă super-particulă, cu toate că aceasta din urmă rămâne nedetectată. Până la sfârşitul acestui an, vom şti cu siguranţă dacă bosonul lui Higgs există sau nu”, susţine dr. Heuer.

Sursa: The Australian