Home » D:News » Au descoperit japonezii secretul vieţii veşnice?

Au descoperit japonezii secretul vieţii veşnice?

Publicat: 12.06.2012
Japonia, ţara care se află în topul statelor cu cei mai longevivi locuitori, are un nou plan prin care să îşi întărească poziţia de lider în domeniu. Cercetătorii au descoperit o proteină responsabilă de declanşarea procesului de îmbătrânire şi au reuşit să dezlege misterul ei, astfel încât acum susţin că o pot controla.

Anterior, oamenii de ştiinţă considerau proteina C1q drept o componentă banală a sistemului imunitar. Acum, însă, cercetătorii de la Universitatea Osaka au reuşit să identifice adevăratul rol al proteinei. Mai mult, specialiştii spun că au descoperit o modalitate prin care să controleze şi să stopeze aproape complet procesul de îmbătrânire a celulelor. Descoperirea, susţin experţii, ar putea fi cheia unei vieţi veşnice.

Totuşi, vestea bună este însoţită de una rea. Prin anularea acţiunilor întreprinse de proteină, odată cu blocarea procesului de îmbătrânire este stopată şi funcţionarea sistemului imunitar. Până acum nu s-a găsit o metodă prin care să se oprească îmbătrânirea fără a afecta sistemul imunitar, dar specialiştii spun că vor continua să lucreze la acest proiect, în speranţa de a putea, într-o zi, să găsească o metodă pentru a ne permite să rămânem veşnic tineri, dar şi sănătoşi.

Sursa: RT