Home » Natură » Un gândac scapă de o furnică ”zombie” cu o mişcare de karate

Un gândac scapă de o furnică ”zombie” cu o mişcare de karate

Publicat: 04.11.2018
Un cercetător din cadrul Universităţii Vanderbillt a descoperit modul în care gândacii americani evită propria lor „apocalipsă zombie”.

Ken Catania, biolog şi profesor din cadrul universităţii, a filmat interacţiunea dintre gândac şi prădătorul său, furnica zombie  ampulex compressa.

„Este una dintre faimoasele interacţiuni din cercul biologic”, a declarat Catania. Conform Fox News o furnică de acest fel paralizează temporar membrele din faţă ale gândacului şi apoi „îşi introduce acul prin gură în creier”, practic „zombificare”.

„Atunci când veninul îşi face efectul, gândacul devine pasiv şi poate fi condus cu ajutorul antenelor lui într-o groapă, unde furnica începe să-şi depună ouăle. Apoi sigilează intrarea cu rămăşiţe. Gândacul are capacitatea să meargă, să alerge sau să zboare, însă nu încearcă să scape în timp ce este uşor devorat din interior de larve”, a declarat Catania.

Gândacii americani adulţi sunt deseori surprinşi de furnici . În situaţii precum aceasta este prins cu garda jos şi nu are timp să se apere. Rata de supravieţuire este de 14%. În timpul cercetării sale, Catania a descoperit că gândacii pot folosi anumite tactici pentru a se apăra.

În cazul filmat de Catania,  gândacul loveşte furnica în cap de mai multe ori.