Home » Știință » În ciuda dezbaterilor, sonda spaţială Juno a NASA îşi va păstra traiectoria actuală

Publicat: 22.02.2017
Misiunea Juno a NASA îşi va păstra orbita ca urmare a discuţiilor care includeau ideea unei orbite mai scurte, care ar fi apropiat-o de planeta Jupiter.

Conform unui anunţ oficial al NASA, Juno va rămâne pe orbita actuală în zilele care au rămas a misiunii sale şi va continua să obţină informaţii despre Jupiter, relatează The Science Time.

Un administrator NASA, Thomas Zurbuchen, susţine că NASA a luat o decizie bună pentru a evita riscurile distrugerii sondei.

Juno a ajuns în apropierea lui Jupiter pe 4 iulie 2016, iar de atunci a cules un număr semnificativ de date pentru NASA şi pentru agenţiile afiliate.

Iniţial, planul scurtat care includea o orbită de 14 zile ar fi însemnat 30 de orbite complete. Varianta lungă, rămasă în picioare în urma dezbaterilor, înseamnă o orbită de 53 de zile şi doar 122 orbite complete. NASA a clarificat faptul că durata mai mare a orbitei are un avantaj, oferind mai multe date şi mai mult imagini.

Eveniment istoric: Sonda spaţială Juno s-a plasat pe orbita planetei Jupiter. ”Am reuşit cel mai greu lucru. Acum începe distracţia”