Home » Știință » O echipă de la Oxford face apel la toţi oamenii să rezolve această problemă pe care niciun computer nu o poate rezolva. ”Este singura cheie către conştiinţa umană”

Publicat: 16.03.2017
Conştiinţa este cea mai importantă calitate a omului, dar experţii încearcă de mii de ani să o explice.

Unele studii au încercat să descopere locul conştiinţei din creier, un alt cercetător a propus că este o nouă stare a materiei, conform Science Alert. În prezent, experţii doresc ca publicul să rezolve o problemă de şah pe care computerele nu reuşesc să o rezolve, în cele din urmă prin această metodă ar putea separa mintea umană de maşinării.

,,Dacă punem această problemă pe un joc de şah pe computer, acesta va sugera că negrul a câştigat datorită numărului de piese şi a poziţiei lor, dar oamenii ar observa imediat că nu este aşa,” a declarat Roger Penrose, din cadrul Institutului de Matematică din cadrul Universităţii Oxford.

Înţelegerea sistemelor complexe ale fizicii cuantice ar putea fi singura şansă prin care experţii ar putea explica conştiinţa.

Provocarea publică a fost lansată în acelaşi timp cu deschiderea Institutului Penrose, care se va axa pe cercetarea creierului, a creativităţii şi legătura dintre mecanismele cuantice şi relativitatea generală. Cercetătorii susţin că singura şansă pentru a putea explica conştiinţa este de a ne detaşa de computere. Dacă mintea umană poate crea o soluţie, pe care nici cele mai puternice computere nu o pot, cercetătorii ar putea afla de ce oamenii sunt unici.

Institutul Penrose propune următoarea problemă:

Sursa: Institutul Penrose

Persoanele care reuşesc să rezolve problema de şah sunt aşteptaţi să-şi trimită rezolvarea pe adresa [email protected]