Home » Știință » Un fir-minune cu o grosime de un singur atom a fost creat de savanţi. Poate REVOLUŢIONA tehnologia

Publicat: 24.05.2017
Cercetătorii au realizat cel mai subţire nanofir posibil, creând o structură stabilă a elementului chimic telur. Grosimea de un singur atom face ca acest material să fie „cel mai unidimensional” creat vreodată, după cum sugerează cercetătorii.

Tehnica ce a produs acest material poate duce la noi progrese în ştiinţa materialelor şi în electronică, scrie Science Alert.

Deşi orice element din tabelul periodic este tridimensional, în domeniul nanomaterialelor, o structură cu un atom grosime este considerată 1D.

Studiul a fost condus de cercetătorii de la Universitatea Cambridge. Aceştia au produs lanţul de telur pe care, pentru stabilitate, l-au introdus într-un nanotub de carbon. Fără acest nanotub, telurul îşi urma comportamentul natural specific fiecărui atom de vibraţie constantă, ducând la dezintegrarea nanofirului.

De asemenea, având în vedere faptul că telurul este un metaloid (care are atât proprietăţi metalice cât şi non-metalice), cercetătorii pot exploata ambivalenţa elementului. Spre exemplu, atunci când firul 1D este închis mai strâns în nanotub, începe să se comporte mai mult ca un metal şi mai puţin ca un semiconductor.

O nano-substanţă descoperită din întâmplare uimeşte oamenii de ştiinţă