Home » Știință » Un nou studiu pune sub semnul îndoielii modelele existente cu privire la găurile negre

Publicat: 25.01.2018
Chris Packham, profesor asociat la Universitatea Texas din San Antonio (UTSA) şi colegii săi de la Universitatea Florida, au observat pentru prima dată câmpul magnetic al unei găuri negre din galaxia noastră în mai multe lungimi de undă.

Rezultatele pot scoate la iveală detalii unice cu privire la găurile negre şi ale câmpului lor magnetic, scrie phys.org.

Gaura neagră analizată de Packham şi colegii săi se numeşte V404 Cygni şi este de zece ori mai masivă decât Soarele.

„O gaură neagră are câmpul magnetic creat din rămăşiţele stelei după explozie”, a precizat Pakham. „Acest flux creează curenţi electrici care la rândul lor creează câmpul magnetic după explozie”.

Pe măsură ce materia este dezintegrată în jurul unei găuri negre, sunt lansate jeturi de electroni de câmpul magnetic din ambii poli ai găurii negre la o viteză apropiată de cea a luminii. Astronomii nu au cunoscut motivele acestui fenomen.

Noile observaţii unice ale jeturilor şi analizarea câmpului magnetic al V404 Cygni au permis grupului să cunoască mai bine forţa câmpului magnetic, descoperind că acesta este mult mai slab decât se aşteptau, ceea ce face ca modelele din trecut care descriau componentele găurii negre să fie puse sub semnul întrebării.

În ultimă instanţă, descoperirea „ne va ajuta să înţelegem găurile negre în general”, afirmă Packham. „Dacă mergem până în cel mai timpuriu punct din Univers, imediat după Big Bang, pare să fi fost întotdeauna o corelaţie puternică între găurile negre şi galaxii. Se pare că naşterea şi evoluţia găurilor negre şi a galaxiilor, insula noastră cosmică, sunt legate la un nivel mai profund. Rezultatele noastre sunt surprinzătoare şi necesită şi alte descifrări”, a conchis cercetătorul.

Ce există în interiorul unei găuri negre. ”Sunt mult mai frumoase şi mai complexe faţă de ceea ce se credea până acum”