Home » Știință » Un nou studiu arată cum ”bateriile” au dus la sinteza carbonului organic pe Marte

Publicat: 05.11.2018
Carbonul organic de pe Marte ar fi provenit dintr-o serie de reacţii electrochimice între lichide sărate şi minerale vulcanice, conform analizei a trei meteoriţi marţieni. Descoperirea că sistemele naturale pot forma baterii alimentate de coroziune care duce la reacţii electrochimice între minerale şi lichidul înconjurător are implicaţii importante pentru astrobiologie.

Un proces similar poate avea loc acolo unde rocile magmatice sunt înconjurate de saramuri, inclusiv în stratul de sub suprafaţa oceanelor Europei, satelitul lui Jupiter şi lui Enceladus, satelitul lui Saturn, scrie Science Daily.

Analizarea grupului celor trei meteoriţi de pe Planeta Roşie – Tissint, Nakhla şi NWA 1950 – a arătat că aceştia conţin carbon organic care se aseamănă cu compuşii de carbon organic detectaţi de misiunile spaţiale pe suprafaţa planetei vecine.

Moleculele organice conţin carbon şi hidrogen şi câteodată includ oxigen, azot, sulf şi alte elemente. Compuşii organici sunt asociaţi cu viaţa, deşi pot fi creaţi şi de procese non-biologice.

„Descoperirea proceselor prin care compuşii organici de carbon s-au format pe Marte este o chestiune de mare interes pentru evaluarea potenţialului de a susţine viaţa”, a precizat Andrew Steele, autorul principal al acestui studiu, de la Carnegie Institution for Science.

Steele şi colegii săi au analizat în profunzime mineralogia acestor trei meteoriţi marţieni. Folosind microscopie şi spectroscopie, au putut determina că moleculele organice ale meteoriţilor au fost create de coroziunea electrochimică a mineralelor din rocile marţiene de o saramură (lichid cu săruri) înconjurătoare.

„Descoperirea că sistemele naturale pot forma baterii alimentate de coroziune care duc la reacţii electrochimice între minerale şi lichidul înconjurător are implicaţii majore în astrobiologie”, a explicat Steele.

Vă reccomandăm să citiţi şi următoarele articole:

A fost observat un nor albicios straniu pe Marte

De ce nu poate fi teraformată planeta Marte?

Sub scoarţa planetei Marte ar fi putut exista viaţă. Un studiu demonstrează că, în trecut, condiţiile erau favorabile