Home » Știință » Astronomii au identificat o stea neobişnuită care ”fuge” de o gaură neagră

Astronomii au identificat o stea neobişnuită care ”fuge” de o gaură neagră

Astronomii au identificat o stea neobişnuită care ”fuge” de o  gaură neagră
Publicat: 18.09.2019
Această stea a fost identificată în urmă cu câteva decenii, dar, abia recent au reuşit să identifice regiune din spaţiu în care s-a format.

În anii ’80, astronomii au identificat o stea care se deplasa pe cerul nopţii cu o viteză de aproximativ două milioane de kilometri pe oră. Recent, cu ajutorul noilor instrumente ştiinţifice, oamenii de ştiinţă au reuşit să identifice locul în care această stea s-a format şi de care „fuge”: o gaură neagră masivă, notează Futurism.

Steaua, cunoscută astronomilor sub numele de PG1610+062, şi-a petrecut mare parte din viaţa sa încercând să se elibereze de gravitaţia găurii negre. OAmenii de ştiinţă explică faptul că, la un anumit moemnt dat, orbita stelei s-a aflat la o distanţă care i-a permis acesteia să primească un impuls din partea găurii negre care să îi permită să îşi continue zborul prin spaţiu.

Unii oameni de ştiinţă fac comparaţia dintre impulsul pe care steaua l-a primit cu o praştie. Totuşi, pentru o parte a comunităţii ştiinţifice ţine să sublinieze faptul că, până în prezent, o gaură neagră cu o masă medie, care ar putea să imprime viteza necesară stelei, nu a fost observată în interiorul Căii Lactee.

Calculele cercetătorilor au arătat că gaura neagră supermasivă aflată în mijlocul galaxiei noastre, Sagittarius A* nu ar putea să fie responsabilă de viteza stelei, pentru acest efect fiind nevoie de o gaură neagră mult mai mică. Concluzia evidentă care poate fi trasă în această situaţie implică existenţa unei găuri negre care nu a fost detectată anterior de către cercetători.

„În acest moment, PG1610+062 oferă indicii cu privire la existenţa unor găuri negre cu o masă medie în galaxia noastră”, explică astronomul Andreas Irrgang de la Universitatea Friedrich-Alexander, Germania.