Home » D:News » Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături

Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături

Atenţie, bărbaţi! A fost descoperită strategia care vă păcăleşte să plătiţi mai mult la cumpărături
Publicat: 11.06.2013
Culoarea roşie ne influenţează în mod ciudat inconştientul. Cercetări recente au sugerat că ea poate creşte nivelul de atractivitate al unei persoane, având totodată capacitatea de a-i determina pe profesori dă evalueze mult mai dur lucrările şi chiar să îi îndrume pe oameni să se vaccineze împotriva bolilor cu transmitere sexuală.

Acum pe această listă putem adăuga şi faptul că roşul îi poate convinge pe bărbaţi să plătească mai mult chiar şi pentru aşa-zisele produse reduse. 

„Consumatorii de sex masculin percep reducerile ca fiind mai mari atunci când preţurile sunt scrise cu roşu, comparativ cu situaţiile în care sunt scrise cu negru. Atunci când bărbaţii văd preţurile scrise cu roşu, ei au o atitudine pozitivă, percepându-le ca fiind mult mai mici decât în realitate”, au notat autorii studiului. 

Într-un experiment, 163 de absolvenţi ai unei facultăţi de afaceri au fost rugaţi să îşi imagineze că sunt nevoiţi să utileze un apartament. Apoi, participanţii au primit o o broşură în care se găseau 3 prăjitoare de pâine şi 2 cuptoare cu microunde. Jumătate dintre participanţi au văzut o broşură în care preţurile erau scrise cu cerneală neagră, în timp ce restul participanţilor au primit o broşură în care preţurile erau trecute în roşu. 

Ulterior, participanţii au fost rugaţi să evalueze dacă magazinul chiar le oferea nişte discounturi veritabile şi apoi să descrie starea emoţională pe care o simţeau în acest motiv (dacă erau fericiţi, mulţumiţi, încântaţi). 

Rezultatele au indicat că „bărbaţii percep preţurile ca fiind mai scăzute atunci când sunt scrise cu roşu. În schimb, această tendinţă nu s-a constatat şi în rândul femeilor”. Această percepţie pare să fie determinată de emoţii. Bărbaţii care au văzut preţurile scrise cu roşu au declarat că au experimentat mai multe emoţii pozitive, comparativ cu restul subiecţilor. 

Într-un alt experiment realizat pe 152 de studenţi, participanţii au declarat atât nivelul lor de cunoştinţe legate de prăjitoare de pâine şi cuptoare cu microunde, cât şi „interesul de a învăţa despre aparatele de bucătărie”. Apoi, la fel ca în cazul de mai sus ei au fost împărţiţi în două grupuri şi au primit cele două tipuri de broşuri. 

Din nou, diferenţa de percepţie a preţului a fost evidenţiată, doar că de data aceasta ea a fost mai mare în rândul bărbaţilor care aveau un nivel scăzut de cunoştinţe legate de aparatele electrocasnice. 

Prin urmare, această a doua cercetare demonstrează că „puterea” culorii roşii se manifestă atunci când bărbaţii nu se pricep foarte bine la domeniul în care fac cumpărăturile. 

Morala acestor cercetări ar fi că nu trebuie să vă trimiteţi partenerii de sex masculin să cumpere lucruri de care ei nu sunt interesaţi sau despre care nu ştiu prea multe, deoarece ei sunt dispuşi să plătească mult mai mult pe aceste produse decât ar trebui. 

Sursa: Pacific Standard

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură generală. Cât de veche este Cascada Niagara?
Test de cultură generală. Cât de veche este Cascada Niagara?
Gerard Peter Kuiper, pionier în explorarea Sistemului Solar. Părintele științei planetare moderne
Gerard Peter Kuiper, pionier în explorarea Sistemului Solar. Părintele științei planetare moderne
Un copil a găsit o piesă rară de Lego pe o plajă din Marea Britanie
Un copil a găsit o piesă rară de Lego pe o plajă din Marea Britanie
Astăzi se împlinesc 79 de ani de când Hitler o lua de soţie pe Eva Braun, în buncărul în care aveau să se sinucidă a doua zi
Astăzi se împlinesc 79 de ani de când Hitler o lua de soţie pe Eva Braun, în buncărul în care aveau să se sinucidă ...
Un drog „neobișnuit de puternic” a omorât un om și a băgat alți opt în spital
Un drog „neobișnuit de puternic” a omorât un om și a băgat alți opt în spital
România este paradisul băncilor
România este paradisul băncilor
Alphabet, compania care deține Google, depășește o capitalizare de 2.000 de miliarde de dolari
Alphabet, compania care deține Google, depășește o capitalizare de 2.000 de miliarde de dolari
O femeie din India a inhalat un ac decorativ care i-a ajuns în plămâni
O femeie din India a inhalat un ac decorativ care i-a ajuns în plămâni
Harriet Quimby, prima femeie care a traversat în zbor Canalul Mânecii
Harriet Quimby, prima femeie care a traversat în zbor Canalul Mânecii
Un rezervor uriaș de apă a fost găsit ascuns adânc sub suprafața Pământului
Un rezervor uriaș de apă a fost găsit ascuns adânc sub suprafața Pământului
Frații Montgolfier, inventatorii balonului cu aer cald. Pionierii zborului cu echipaj uman
Frații Montgolfier, inventatorii balonului cu aer cald. Pionierii zborului cu echipaj uman
7 celebrități despre care nu ai știut că au fost inventatori
7 celebrități despre care nu ai știut că au fost inventatori
Carl Benz, inventatorul primului automobil modern. „Primul meu client a fost nebun. Al doilea voia să moară”
Carl Benz, inventatorul primului automobil modern. „Primul meu client a fost nebun. Al doilea voia să moară”
Frații Lumière și Revoluția Cinematografică
Frații Lumière și Revoluția Cinematografică
Cercetătorii spun că au găsit noi dovezi pentru o planetă ascunsă în Sistemul Solar
Cercetătorii spun că au găsit noi dovezi pentru o planetă ascunsă în Sistemul Solar
Jami Gertz, cea mai bogată actriță de la Hollywood. „Mă aflu într-un moment al vieții mele în care sunt atât de plină încât vreau mai mult”
Jami Gertz, cea mai bogată actriță de la Hollywood. „Mă aflu într-un moment al vieții mele în care sunt atât de ...
Cărți scoase de pe rafturile Bibliotecii Naționale a Franței deoarece ar conține arsenic
Cărți scoase de pe rafturile Bibliotecii Naționale a Franței deoarece ar conține arsenic
Amendă uriașă după o ceartă pe social media
Amendă uriașă după o ceartă pe social media