Home » D:News » Câte sucuri dulci trebuie să bei ca rinichii tăi să fie afectaţi şi să-ţi creşti riscul de probleme cardiace?

Câte sucuri dulci trebuie să bei ca rinichii tăi să fie afectaţi şi să-ţi creşti riscul de probleme cardiace?

Câte sucuri dulci trebuie să bei ca rinichii tăi să fie afectaţi şi să-ţi creşti riscul de probleme cardiace?
Publicat: 11.11.2013
Dacă obişnuieşti să consumi băuturi dulci, rinichii tăi ar putea avea de suferit, sugerează o nouă cercetare.

Angajaţii de la o universitate japoneză care consumau mai mult de două băuturi dulci pe zi erau mai predispuşi să prezinte proteină în urină decât cei care nu consumau sucuri zilnic. Proteina în urină este considerată a fi un semn timpuriu, dar reversibil, al vătămării rinichilor.

Noul studiu arată o asociere între consumul de băuturi dulci şi un risc sporit de vătămare a rinichilor, însă nu arată neapărat că sucurile sunt cauza.

Cercetarea includea peste 12.000 de angajaţi ai universităţii japoneze care au fost supuşi controlului anual la centrul medical. Ca parte a examenului medical, urina lor a fost testată pentru a identifica prezenţa proteinei.

Aproximativ 11% dintre angajaţi care spuneau că beau două sau mai multe băuturi dulci pe zi au prezentat proteină în urină timp de trei ani de la primul test. În schimb, 8,4% dintre angajaţi (ce nu beau deloc suc dulce) şi 9% dintre cei care beau aproximativ o băutură dulce pe zi prezentau semne ale proteinei în urină.

Un studiu similar făcut pe şoareci arăta că un consum moderat de fructoză creşte sensibilitatea rinichiului la o proteină care reglează echilibrul sării. Conform cercetătorilor de la Universitatea Case Western Reserve, acest lucru duce la o sporire a reabsorbţiei sării de către celulele din rinichi, ceea ce poate explica de ce consumul de băuturi dulci este asociat diabetului, obezităţii, insuficienţei renale şi hipertensiunii.

Ambele studii au fost prezentate sâmbătă în cadrul întrunirii anuale a Societăţii Americane de Nefrologie. 

Experţii afirmă că noile descoperiri întăresc dovezile deja existente ce subliniază efectele secundare nesănătoase ale consumului excesiv de băuturi dulci.

Proteina în urină ar putea fi un marker pentru mai mult decât insuficienţa renală, afirmă Dr. Orlando Gutierrez, un specialist în rinichi de la University of Alabama at Birmingham. „Acum înţelegem că proteina în urină ar putea fi un marker timpuriu pentru problemele cardiace, atac vascular cerebral şi insuficienţă cardiacă”, spune Gutierrez.

„Putem presupune că populaţia din studiu este una sănătoasă, astfel că rezultatele se aplică la oamenii sănătoşi, nu la cei cu insuficienţă renală”, spune Gutierrez.

Dr. Anil Agarwal, specialist în rinichi la Ohio State University, este de acord. „Noul studiu sugerează că inclusiv indivizii cu o funcţionare normală a rinichilor sunt supuşi riscului de a-şi vătăma rinichii dacă beau prea mult suc dulce”, spune Agarwal.

Băuturile dulci îndulcite cu sirop de porumb bogat în fructoză ar putea fi cele mai periculoase. „Fructoza este mai dulce decât glucoza şi nu provoacă sentimente de saţietate”, spune specialistul, care afirmă că ar putea vătăma printr-o cale diferită decât glucoza. În loc să crească glicemia, fructoza ar putea afecta rinichii, spune Agarwal.

Nu există un nivel sigur de consum de suc. Dacă vă uitaţi la cantitatea de zahăr pe care o putem consuma în siguranţă într-o zi, o cutie de suc depăşeşte nivelul maxim”, spune Agarwal. 

Specialiştii American Heart Association recomandă ca, într-o zi, cantitatea maximă de zahăr consumată să nu depăşească 9 linguriţe la bărbaţii adulţi, 5 linguriţe la femeile adulte şi 3 linguriţe la copii. O cutie de suc de 330 de mililitri conţine aproximativ 7 linguriţe de zahăr, subliniază Agarwal.

Dr. Jaime Uribarri, specialist în rinichi la Icahn School of Medicine din cadrul Mount Sinai Medical Center din New York City, afirmă că noile descoperiri „reafirmă existenţa unei legături între sucuri şi problemele de sănătate”. Uribarri afirmă că sucurile „de dietă” pot provoca la rândul lor probleme de sănătate.

Care este concluzia specialiştilor? „Beţi apă în loc de suc”, conchide Uribarri.

Sursa: HealthDay

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare