Home » Cultură » Alba ca Zapada s-a nascut in 1911

Alba ca Zapada s-a nascut in 1911

Publicat: 17.09.2007
La Hamburg, in 1890, Oskar Troplowitz a achizitionat de la Carl Beiersdorf compania cu acelasi nume, profilata pe produse cosmetice, de sanatate si adezive.

Designul a suferit o modificare radicala: cutia sofisticata si pretentioasa de pana atunci a fost inlocuita de una albastra, pe capacul careia erau scrise, cu litere mari, albe si indraznete, cuvintele NIVEA CREME. Promovarea a spart si ea tiparele vremii, afisandu-i pe „baietii NIVEA“ – trei pusti fericiti si sanatosi, a caror infatisare a castigat inimile publicului feminin. Tot atunci a fost lansat si un nou mesaj: „Nivea, alegerea ideala pentru intreaga familie.“ Für Haus und Sport Pe durata anilor ‘30, crema Nivea si-a consolidat imaginea de protector al pielii in aer liber. Beiersdorf a imbogatit gama cu o lotiune de bronzat, asa incat, curand, intre expunerea la soare si ingrijirea pielii s-a nascut o relatie de necesitate. Cu calendarul meteo Nivea, Beiersdorf a dat consumatorilor o idee despre starea vremii pentru perioade de cate doua saptamani.

Tot in anii ‘30 au fost lansate produse precum crema de ras si samponul. Protectia faciala a devenit o tema majora in programul de dezvoltare al Nivea, fapt exprimat prin logo-ul „Für Haus und Sport“. Frumusete – da, ideologie – ba Incepand cu 1934 si continuand pe toata durata celui de-al doilea razboi mondial, de promovarea Nivea s-a ocupat Elly Heuss-Knapp. Multumita eforturilor ei, mesajul Nivea a ramas neatins de ideologia nazista. Publicitatea aducea sub ochii consumatorilor fete cu coafuri scurte si tinuta sport, care afirmau normalitatea intr-o perioada de mari suferinte si frustrari.

Tot Elly Heuss-Knapp a fost cea care a promovat asocierea pozitiva dintre culorile marcii – alb si albastru -, cu aerul proaspat si stralucirea soarelui. Pe durata razboiului, marca Nivea a fost expropriata de majoritatea tarilor cu care Germania se afla in conflict. Ulterior, Beiersdorf s-a concentrat asupra reachizitionarii drepturilor asupra marcii confiscate, proces definitivat abia in 1997. Numai eu! In anii ‘50, optimismul si setea de viata care cuprindeau lumea s-au reflectat si in evolutia Nivea.

O data cu anii ’60, dispozitia publicului pentru calatorii si atentia indreptata asupra vietii personale s-au intensificat. Marca a redevenit simbolul ingrijirii ideale a pielii pentru intreaga familie, atat in casa, cat si in aer liber. O data cu anii ‘70, obiceiurile de cumparare s-au schimbat. Au aparut lanturi de magazine si mall-uri, iar Nivea a raspuns printr-o campanie publicitara masiva. Noul mesaj folosit este unul individualist: „Numai eu”. Incepand cu aceasta perioada, Nivea a devenit cea pe care o cunoastem astazi: unul dintre cele mai puternice branduri pe plan mondial, o prezenta nelipsita in viata noastra cotidiana.

 


Povestea Nivea a inceput cu descoperirea primului emulgator de apa in ulei, Eucerit, care facea posibila crearea unei combinatii stabile. In 1911, Troplowitz a inceput, in colaborare cu chimistul Isaac Lifschütz si dermatologul Paul Unna, producerea unei creme de piele bazate pe o astfel de emulsie.

In decembrie acelasi an, a fost lansata pe piata prima crema de piele cu efect de lunga durata. Troplowitz a botezat-o Nivea, de la cuvantul latin „nivius“, care inseamna „alb(a) ca zapada“. Prima cutie, fabricata din tabla, era decorata in stil art-nouveau, potrivit cu imaginea femeii din acele vremuri – fragila, eterica, delicata.

Eucerit Izolat de dr. Isaac Lifschütz dupa decenii de cercetari intense, acest emulgator se baza pe grasimea din lana oilor si permitea uleiului si apei sa se combine stabil. Inaintea descoperirii lui Lifschütz, produsele cosmetice se realizau din grasimi vegetale si animale cu descompunere rapida.

Sesizand marele potential al produsului sau, Lifschütz l-a numit Eucerit – „ceara frumoasa“. O revolutie la 1924 Primul razboi mondial a redus drastic vanzarile de cosmetice, care, la vremea respectiva, erau produse de lux. Pe de alta parte, in anii conflagratiei, tot mai multe femei s-au implicat in viata politica si sociala, emanciparea lor fiind marcata, printre altele, de castigarea dreptului la vot. Idealul de frumusete feminina s-a mutat de la tenul palid, aristocratic, la cel robust si vitalist.

Conditiile economice erau insa dure. In Germania, inflatia galopanta facea ca, spre sfarsitul anului 1923, o cutie de Nivea sa coste o suta de miliarde de marci. Principala schimbare in atitudinea companiei a survenit in 1924, cand s-a luat hotararea relansarii brandului printr-o noua imagine – prima relansare din istoria marke­tin­gului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Albert Einstein a avut dreptate: Timpul se scurge mai repede pe planeta Marte!
Albert Einstein a avut dreptate: Timpul se scurge mai repede pe planeta Marte!
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Ce se întâmplă cu creierul atunci când lucrezi în echipă?
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente