Home » Cultură » GALERIE FOTO. Maşinile cu care comunştii voiau să cucerească lumea

GALERIE FOTO. Maşinile cu care comunştii voiau să cucerească lumea

Publicat: 30.04.2017
Istoria industriei auto ruseşti începe în vremea Imperiului Rus, când pe teritoriul statului eurasiatic au fost înfiinţate companiile Russo-Balt, Puzyryov, Freze şi Lessner. După Revoluţia Bolşevică din 1917, marca Prombron a construit, în puţine exemplare, modele Russo-Balt, în timp ce fabrica AMO a produs, în 1924, primele camioane sovietice, care aveau la bază modelul italian Fiat F-15.

GAZ

Cea mai veche marcă sovietică producătoare de automobile este, însă, GAZ (Gorkovsky Avtomobilny Zavod – Fabrica de automobile Gorki), care a fost înfiinţată în anul 1929 sub numele Nizhegorodsky Avtomobilny Zavod (NAZ).

Cu ajutorul americanilor de la Ford, sovieticii au construit o fabrică în localitatea Nijni Novgorod, care a produs prima maşină – un Ford Model A denumit NAZ-A – în 1 ianuarie 1932. Producţia modelului NAZ-A a durat până în 1936, perioadă în care au fost construite peste 100.000 de exemplare.

GAZ A

În anul 1933, numele fabricii a fost schimbat în Gorkovsky Avtomobilny Zavod (GAZ), după ce numele localităţii a fost schimbat în Gorki, după scriitorul rus Maxim Gorki. În consecinţă, numele modelului NAZ-A a fost schimbat în GAZ-A, iar numele camionului NAZ-AA a fost schimbat în GAZ-AA.

Succesorul modelului GAZ-A a fost GAZ M1, care avea la bază versiunea cu patru cilindri a berlinei americane Ford Model B şi care a fost produs în perioada 1936-1942.

Vezi pe Promotor istoria maşinilor cu care comuniştii voiau să cucerească lumea.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase