Home » Cultură » Alba ca Zapada s-a nascut in 1911

Alba ca Zapada s-a nascut in 1911

Publicat: 17.09.2007
La Hamburg, in 1890, Oskar Troplowitz a achizitionat de la Carl Beiersdorf compania cu acelasi nume, profilata pe produse cosmetice, de sanatate si adezive.

Designul a suferit o modificare radicala: cutia sofisticata si pretentioasa de pana atunci a fost inlocuita de una albastra, pe capacul careia erau scrise, cu litere mari, albe si indraznete, cuvintele NIVEA CREME. Promovarea a spart si ea tiparele vremii, afisandu-i pe „baietii NIVEA“ – trei pusti fericiti si sanatosi, a caror infatisare a castigat inimile publicului feminin. Tot atunci a fost lansat si un nou mesaj: „Nivea, alegerea ideala pentru intreaga familie.“ Für Haus und Sport Pe durata anilor ‘30, crema Nivea si-a consolidat imaginea de protector al pielii in aer liber. Beiersdorf a imbogatit gama cu o lotiune de bronzat, asa incat, curand, intre expunerea la soare si ingrijirea pielii s-a nascut o relatie de necesitate. Cu calendarul meteo Nivea, Beiersdorf a dat consumatorilor o idee despre starea vremii pentru perioade de cate doua saptamani.

Tot in anii ‘30 au fost lansate produse precum crema de ras si samponul. Protectia faciala a devenit o tema majora in programul de dezvoltare al Nivea, fapt exprimat prin logo-ul „Für Haus und Sport“. Frumusete – da, ideologie – ba Incepand cu 1934 si continuand pe toata durata celui de-al doilea razboi mondial, de promovarea Nivea s-a ocupat Elly Heuss-Knapp. Multumita eforturilor ei, mesajul Nivea a ramas neatins de ideologia nazista. Publicitatea aducea sub ochii consumatorilor fete cu coafuri scurte si tinuta sport, care afirmau normalitatea intr-o perioada de mari suferinte si frustrari.

Tot Elly Heuss-Knapp a fost cea care a promovat asocierea pozitiva dintre culorile marcii – alb si albastru -, cu aerul proaspat si stralucirea soarelui. Pe durata razboiului, marca Nivea a fost expropriata de majoritatea tarilor cu care Germania se afla in conflict. Ulterior, Beiersdorf s-a concentrat asupra reachizitionarii drepturilor asupra marcii confiscate, proces definitivat abia in 1997. Numai eu! In anii ‘50, optimismul si setea de viata care cuprindeau lumea s-au reflectat si in evolutia Nivea.

O data cu anii ’60, dispozitia publicului pentru calatorii si atentia indreptata asupra vietii personale s-au intensificat. Marca a redevenit simbolul ingrijirii ideale a pielii pentru intreaga familie, atat in casa, cat si in aer liber. O data cu anii ‘70, obiceiurile de cumparare s-au schimbat. Au aparut lanturi de magazine si mall-uri, iar Nivea a raspuns printr-o campanie publicitara masiva. Noul mesaj folosit este unul individualist: „Numai eu”. Incepand cu aceasta perioada, Nivea a devenit cea pe care o cunoastem astazi: unul dintre cele mai puternice branduri pe plan mondial, o prezenta nelipsita in viata noastra cotidiana.

 


Povestea Nivea a inceput cu descoperirea primului emulgator de apa in ulei, Eucerit, care facea posibila crearea unei combinatii stabile. In 1911, Troplowitz a inceput, in colaborare cu chimistul Isaac Lifschütz si dermatologul Paul Unna, producerea unei creme de piele bazate pe o astfel de emulsie.

In decembrie acelasi an, a fost lansata pe piata prima crema de piele cu efect de lunga durata. Troplowitz a botezat-o Nivea, de la cuvantul latin „nivius“, care inseamna „alb(a) ca zapada“. Prima cutie, fabricata din tabla, era decorata in stil art-nouveau, potrivit cu imaginea femeii din acele vremuri – fragila, eterica, delicata.

Eucerit Izolat de dr. Isaac Lifschütz dupa decenii de cercetari intense, acest emulgator se baza pe grasimea din lana oilor si permitea uleiului si apei sa se combine stabil. Inaintea descoperirii lui Lifschütz, produsele cosmetice se realizau din grasimi vegetale si animale cu descompunere rapida.

Sesizand marele potential al produsului sau, Lifschütz l-a numit Eucerit – „ceara frumoasa“. O revolutie la 1924 Primul razboi mondial a redus drastic vanzarile de cosmetice, care, la vremea respectiva, erau produse de lux. Pe de alta parte, in anii conflagratiei, tot mai multe femei s-au implicat in viata politica si sociala, emanciparea lor fiind marcata, printre altele, de castigarea dreptului la vot. Idealul de frumusete feminina s-a mutat de la tenul palid, aristocratic, la cel robust si vitalist.

Conditiile economice erau insa dure. In Germania, inflatia galopanta facea ca, spre sfarsitul anului 1923, o cutie de Nivea sa coste o suta de miliarde de marci. Principala schimbare in atitudinea companiei a survenit in 1924, cand s-a luat hotararea relansarii brandului printr-o noua imagine – prima relansare din istoria marke­tin­gului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, concepută să devină cea mai mare destinație de entertainment, retail și tehnologie de pe continent care va transforma țara într-un nou epicentru global al divertismentului
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, ...
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?