Home » D:News » Testoasele desertului primesc ordine de la armata

Testoasele desertului primesc ordine de la armata

Publicat: 07.04.2008
Extinderea fortului militar Irwin, localizat in desertul Mojave, a inceput prin mutarea actualilor ocupanti: broastele testoase de desert.

Controversatul proiect, catalogat ca fiind cea mai ampla actiune de relocare din istoria Californiei, implica transferarea a 770 de specii pe cale de disparitie de pe teren militar in spatiul public, pentru a face loc unei tabere de testare a tancurilor.

Testoasele de desert sunt cele mai longevive reptile din zona de sud-vest a tarii, atingand aproximativ 100 de ani. Aceasta specie, amenintata de boli si pradatori, a devenit in ultimii ani si victima urbanizarii
Cu putin timp inainte de demararea proiectului, doua organizatii care sustin conservarea mediului, The Center for Biological Diversity si Desert Survivors, au protestat din cauza faptului ca relocarea urma sa se faca pe un teren care se afla prea aproape de autostrada, fapt care ar fi afectat in mare masura viata reptilelor. Acestia au ameninta ca vor da in judecata Fortul Irwin, insa acuzele lor au fost gasite nefondate. Continuarea procesului relocarii a fost autorizata, alocandu-se suma de 8.6 milionae de dolari pentru ca acesta sa fie dus la bun sfarsit in conditiile cerute.

“Relocarea testoaselor este un proces foarte complex.”, a declarat purtatorul de cuvant al Fortului Irwin, John Wagstaffe. “Trebuie mutate cu grija, iar noi ne vom asigura ca acestea nu vor fi stresate in acest timp.”