Home » D:News » Se refac Bikini dupa marea explozie atomica?

Se refac Bikini dupa marea explozie atomica?

Publicat: 17.04.2008
La 50 de ani dupa ce ultima explozie atomica a zguduit Atolul Bikini din oceanul Pacific acest ecosistem a inceput sa se refaca. Pentru prima data recifele de corali se regenereaza, in ciuda faptului ca unele specii de corali au disparut definitiv.

Acestea sunt concluziile optimiste la care a ajuns o echipa internationala formata din oameni de stiinta din Australia, Germania, Italia, Hawaii si insulele Marshall.
Unele dintre cele mai interesante observatii au fost inregistrate in craterul Bravo, aparut in anul 1954 in urma exploziei celei mai puternice bombe atomice detonate vreodata de armata americana (clasa acesteia a fost de 15 megatone adica de o mie de ori mai puternica decat bomba de la Hiroshima).

Bomba de la Bravo a vaporizat 3 insule, a provocat cutremure pe insulele aflate la 200 de km de explozie si a lasat un crater cu un diametru de 2 kilometri si o adancime de 75 metri.
Dupa explorarea submarina a craterului, Zoe Richards, biolog la Universitatea James Cook declara ca starea actuala a ecosistemului din insulele Bikini este surprinzator de buna, iar nivelul radiatiilor atomice a scazut sub limita periculoasa. In ultimii ani fauna recifilor de corali s-a refacut prin colonizarea naturala a acestuia de catre bancurile de pesti, organisme nevertebrate si grupuri de pasari marine care vin sa se hraneasca aici.
Totusi unele specii endemice de corali au fost iremediabil pierdute, biodiversitatea locala a atolului Bikini avand de suferit din acest punct de vedere, sustin toti oamenii de stinta care au participat la acest studiu international.