Home » D:News » Planeta supraincalzita se va autobloca

Planeta supraincalzita se va autobloca

Publicat: 21.05.2008
Studiile unui grup de geologi arata ca variatiile dramatice ale temperaturii din ultimii ani pot cauza blocarea momentana a placilor care alcatuiesc crusta terestra.

Scoarta Terrei este asezata, practic, sub forma unui puzzle gigant alcatuit din placi terestre care se misca necontenit inca de la formarea planetei.
Un grup de geologi de la Monash University, condus de profesorul Louis Moresi au intreprins un studiu care a demonstrat influenta variatiilor bruste ale temperaturii globale asupra scoartei terestre.
Folosind o combinatie de teorii matemace si ipoteze geoglimatice, grupul de studiu a descoperit ca daca temperatura de la suprafata Terrei creste pana la aproximativ 100 grade Celsius, acest fapt duce la incetinirea considerabila a deplasarii placilor tectonice.
“Nu este nevoie sa se ajunga la l00 de grade Celsius. Evident ca la aceasta temperatura orice forma de viata de pe Terra ar pieri. Problema este ca si daca temperatura globala creste cu doar 4 grade Celsius, vom avea probleme mari din cauza cresterii activitatii vulcanice si aparitiei cutremurelor cu magnitudini mari,   chiar si in zone fara activitate tectonica intensa.”, declara profesorul Moresi.

Sursa: ABC Science