Home » D:News » Pescuitul la rechin a adus 11 specii aproape de extinctie

Pescuitul la rechin a adus 11 specii aproape de extinctie

Publicat: 23.05.2008
Studiul efectuat asupra a 21 de specii de rechini pelagici arata ca mai mult de jumatate dintre acestea au fost pescuite pana in pragul extinctiei, in special speciile Thresher, Silky si Mako, anunta si publicatia Aquatic Conservation: Marine and Freshwater Ecosystems.

„In ciuda dovezilor covarsitoare cu privire la declinul speciilor de rechini din marile si oceanele lumii, nu exista inca limite internationale ale numarului de exemplare ce pot fi capturate”, mentioneaza Sonja Fordham, unul dintre coautorii studiului.

Multe specii de rechin au ajuns aproape de disparitie datorita cererii crescande de pe piata asiatica a supelor din inotatoarele acestor pradatori, Astfel de supe sunt privite ca delicatese traditionale si nu lipsesc de la nunti si alte avenimente de acest gen. De multe ori, inotatoarele sunt taiate cat animalul este inca viu iar acesta este aruncat inapoi in ocean unde isi gaseste sfarsitul in urma unei agonii prelungite.

„Rechinii dispar cu o rata de 10 pana la 100 de ori mai mare decat ar fi fost normal. Iar ca o mentiune demna de atentie, o mare parte a acestora este capturata „accidental” in urma pescuitului industrial la alte specii de pesti”, subliniaza si Nicholas Dulvy, cercatator in cadrul universitatii canadiene.

Raportul citeaza o ampla conferinta care a avut loc la Bonn, conferinta ce a avut ca tema protejarea biodiversitatii marine si, in special, introducerea unor reglementari internationale cu privire la reducerea pescuitului la rechinii aflati pe cale de disparitie.

Sursa:Discovery