Home » D:News » Bacteriile vor produce combustibili

Bacteriile vor produce combustibili

Publicat: 09.06.2008
Raspunsul pentru criza combustibililor fosili in secolul XXI se pare ca va fi dat de bacterii. Organismele microscopice precum cianobacteriile si microalgele se pare ca sunt factori biologici care pot crea surse eficiente de biocombustibili. Cel putin aceasta este concluzia finala a celei de-a zecea intalniri anuale a Societatii Americane de Microbiologie din Boston.

Cand vine in discutie subiectul biocumbustibililor, etanolul este cel mai pomenit termen. Acest lichid este obtinut din porumb lasat sa fermenteze cu o anumita cantitate de zahar. Etanolul a fost subiectul unor celebre controverse deoarece oamenii de stiinta cred ca folosirea  etanolului extras din porumb pe scara larga ar accentua criza actuala a alimentelor.

Savantii sunt deci in cautarea unor biomase alternative care sa serveasca drept hrana pentru bacteriile care le-ar putea transforma direct in etanol. Cele mai potrivite solutii par a veni din partea biomaselor lignocelulozice care include resturi lemnoase, resturi de hartii si resturi furajere. Spre deosebire de procesarea reusita a porumbului, in cazul biomaselor zaharul necesar fermentatiei este prins in interiorul fibrelor lignocelulozice.

Govind Nadathur, cercetator in cadrul Universitatii din Puerto Rico vine cu solutia producerii de biocombustibil din resturile ramase in urma procesarii trestiei de zahar.
Ideea sa revolutionara consta in atasarea de bacterii purpurii in fibrele microscopice din trestia de zahar si continuarea astfel a procesului fermentatiei producator de etanol.
Ipoteza sa a fost deja luata in serios de multe firme dornice sa produca astfel ceea ce ar putea fi pe drept numit combustibilul viitorului.